שתף קטע נבחר
 

כביש עירוני זה פאסה: הרכב האוטונומי יורד כבר לשטח

לנד רובר שהציגה בעבר יכולת לראות דרך קירות, מבט דרך מכסה המנוע ומכונית רפאים לניווט מדויק ונוח, עובדת במרץ על יכולת נהיגה אוטונומית מלאה בשטח. כי למה להסתכן בשיפוע צד קיצוני, אם אפשר לשלוח את הרכב לבד?

לנד רובר ממשיכה בפיתוח רעיונות למערכות עזר עבור הנהג, לרבות נהיגה אוטונומית כנדרש בעידן הנוכחי. ובהתאם לערכי המותג, מתייחסת אליהן בעיקר כמתאימות לשטח ללא מעורבות נהג כלל (רמה 5 ו-4), בכל תוואי ומזג אוויר. לדברי היצרנית, פרויקט CORTEX יאפשר למערכות הרכב להיות יעילות במגוון רחב של יישומים מוטוריים.

 

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

כדאי לזכור כי יצרנית רכבי השטח הבריטית - בבעלות הודית כיום יחד עם יגואר - נחשבת לחלוצה בתחום הטמעת פיתוחים טכנולוגיים חדשים ברכבי שטח. החל בהנעה כפולה-קבועה, דרך מתלי אוויר המאפשרים מרווח גחון משתנה, בקרת משיכה כתחליף לנעילת דיפרנציאל ומערכת בקרת שליטה המתאימה את שלל מערכות הרכב לתוואי הדרך הנבחר.

המערכת האוטונומית הייחודית של לנד רובר עושה שימוש בסוללת חיישנים ארוכה במיוחד, לרבות כאלה האחראים אפילו על אקוסטיקה, אור, מצלמות ומכ"ם, המאפשרים יחדיו לדברי היצרנית הבנת טובה יותר לגבי מצבו של הרכב בכל רגע נתון, גם בסביבה משתנה וייחודית שמעבר לאספלט. יש להניח כי המערכת תשלב גם תקשורת V2V (רכב לרכב) לצורך להעברת מידע על הדרך שלפנים, כמו-גם V2I (רכב לתשתית) עם חיבור לתקשורת לווייני מיקום ושרתים מטאורולוגיים המספקים תחזיות מזג אוויר בזמן אמת.


הפרויקט לפיתוח המערכת בעלות של 3.7 מיליון פאונד משלב מגוון חברות האחראיות על הטכנולוגיה בה עושה לנד רובר שימוש. ניסויי הנהיגה והבחינות יערכו בשנתיים וחצי הקרובות, אך היצרנית לא התחייבה למועד להתחלת שיווק המערכת בכלי רכב בייצור סדרתי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים