קיה סטוניק החדש - אצלנו בעוד כחודש
רכב הפנאי הקטן של קיה יושק בישראל במהלך חודש יולי, כשנה לאחר שהחל ייצורו. עם יחידת הנעה מודרנית, מערכות בטיחות מתקדמות ושאיפה להתמודד על ראשות הקטגוריה הגדלה ביותר בשוק הרכב
בדומה למתחריו, הסטוניק הוא למעשה גרסה מוגבהת לדגם סופר-מיני מוכר, ובמקרה זה מדובר בפלטפורמת הריו. בסיס הגלגלים (258 ס"מ) אכן זהה, אבל הוא ארוך ב-7.5 ס"מ (414 ס"מ), רחב ב-3.5 ס"מ (176 ס"מ) וגבוה ב-6 ס"מ מהריו האצ'בק (חמש דלתות). תא המטען מכיל 352 ליטר, 52 ליטר יותר.
רשימת האבזור של הסטוניק באירופה כוללת כציוד תקני מסך מגע בגודל "7 עם צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto, בקרת שיוט וחישוקי "17 קלים. כאופציה משווק רכב הפנאי הקטן עם מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים אלקטרונית וצביעה דו-גונית למרכב.
אבזור הבטיחות כולל שש כריות אוויר, אבל מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, התראת שטחים מתים (כולל תנועה חוצה מאחור) עירנות נהג ותאורה דינמית (מעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך) אינם ציוד תקני.
ל-ynet נודע כי המכוניות שהגיעו ארצה לצורך תקינה מצוידות בכל המערכות המוזכרות מלבד התראת שטחים מתים, ולכן יש להניח כי אלה יהיו חלק מהמפרט התקני של הגרסאות שישווקו כאן - בהתאם להבטחת היבואנית לצייד את כל דגמיה במערכות בטיחות מתקדמות.
הסטוניק יהיה דגם ראשון של היצרנית שישווק בארץ עם יחידת הנעה מהדור החדש של קיה. במקרה זה מדובר במנוע T-GDI טורבו-בנזין (הזרקה דלק ישירה) 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר המפיק 120 כ"ס ומחובר לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. ריו למשל משווקת כאן עם מנוע 1.4 ליטר בנזין אטמוספרי ותיק עם 100 כ"ס המשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית.
הסטוניק יצויד במערכת הכוונת מומנט על-ידי בלימה המדמה פעולת דיפרנציאל מוגבל החלקה ומסייעת להורדת הכוח לגלגלים (הקדמיים) ביציאה מהפניה.