זוכרים את קורוס הסינית? הפתעה, היא עדיין חיה
מיזם הרכב השאפתני שהוקם על-ידי החברה לישראל, חי ונושם למרות נתוני מכירות מביכים - עד השנה. וכמובן, יש גם עתיד חשמלי מבטיח
לפני יותר מחמש שנים הציגה חברת רכב צעירה בשם קורוס, מיזם משותף של החברה לישראל בראשות עידן עופר ויצרנית הרכב הסינית צ'רי, דגם ראשון והרבה מאוד ביטחון עצמי. הישראלים-סינים, שרכשו לטובת המיזם את כישוריהם של בכירים ביצרניות רכב מוכרות - המעצב של מיני, אחראי ביצועים ושלדות מב.מ.וו ומנהל פולקסווגן צפון אמריקה - הבטיחו להציג תוך מספר שנים סוללת דגמים ראויה, להגיע גם לאירופה ולהיות סוג של מותג פרמיום סיני ראשון, שלא ירגיש נחות מול הטובות שביצרניות היוקרה.
קורוס 3 - נהיגת בכורה עולמית בסינית ישראלית
צעד לאחור - קורוס מוותרת על אירופה
כדאי להזכיר בהקשר זה את דבריו של עידן עופר בראיון ל-ynet לפני חמש שנים: "המטרה שלנו היא להתחרות מקומית בדגמים אירופיים ובמחיר נמוך יותר, כמותג יוקרה סיני". עופר בחר אפילו להתייחס למותג מרצדס בזלזול קל: "אני מעדיף להשוות אותנו למותגים שלא איבדו את הדרך כמו מרצדס, אלא יותר ב.מ.וו ואודי". כאמור, הרבה מאוד ביטחון עצמי.
שנה מאוחר יותר מכרה קורוס 7,000 מכוניות בלבד. שנה אחר כך הוכפל המספר ל-14 אלף. ב-2016 מכרה החברה 24 אלף מכוניות אך הצמיחה נקטעה אשתקד עם ירידה ניכרת ל-15 אלף או במילים אחרות, 8,000 מכוניות יותר מהמספר שמכרה בשנה הראשונה לפעילותה. ומכיוון שמדובר בשוק הסיני, ראוי להתייחס למספרים אלה בפרופורציות ראויות: ניסאן מוכרת בסין כ-100 אלף מכוניות חדשות בחודש בודד.
אלא שנראה כי דווקא השנה עשויה להגיע הפריצה הגדולה. בחמשת החודשים הראשונים של 2018 מכרה קורוס כ-24 אלף מכוניות חדשות, צמיחה של יותר מ-50% לעומת סך המכירות הכולל ב-2017. לדברי מנהלי החברה, יעד המכירות העכשווי ל-2018 עומד על לא פחות מ-100 עד 120 אלף יחידות. זינוק לא פחות ממטאורי. לכך צפויים לעזור דגמים חדשים האמורים לראות אור בקרוב, כולם ללא יוצא מהכלל עם יחידות מנוע חשמליות-אלטרנטיביות וטווח נסיעה מכובד.
מה עם יצוא לישראל? המתינו להפתעות.