ראשוני: מתחילת השנה נמכרו 164 אלף מכוניות חדשות
נתונים ראשוניים של מסירות הרכב בחציון הראשון של 2018 מלמדים על כמעט שיוויון במכירות לעומת אשתקד
מתמנת הירידה במכירת רכב חדש. במחצית הראשונה של 2018 עלו לכבישי ישראל כ-164 אלף מכוניות חדשות, לעומת 168 אלף בתקופה המקבילה אשתקד - ירידה כמעט-זניחה של כ-2.5% בלבד. כך עולה מנתונים ראשוניים שהגיעו לידי ynet וידיעות אחרונות. יש להזכיר כי 2018 נפתחה עם ירידה חדה של 14% במסירות חודש ינואר, ירידה שנרשמה בעיקר עקב חודש השיא ב-2017.
מתחילת השנה, המגמה הבולטת ביותר היא המשך התחזקות המכוניות ההיברידיות, עם 24 אלף מכוניות כאלה שעלו לכבישי בארץ בששת החודשים הראשונים. אלה מגיעות לנתח שוק של 15%, מהגבוהים בעולם. בחודש יוני עוד הואצו מסירות ההיברידיות, כאשר יבואני מותגי היוקרה מיהרו לשחרר מהמכס דגמי פאר היברידיים-נטענים, שהחל מהחודש יתייקרו אלה שמחירם גבוה מ-300 אלף שקל בכמה עשרות אלפי שקלים בחלק מהמקרים.
לא פלא לכן שיונדאי איוניק ההיברידית ממשיכה להיות המכונית הנמכרת בארץ, עם 6,900 מסירות מתחילת השנה, לאחר שבשבועות האחרונים החלו מסירות משמעותיות של המכונית לקציני צה"ל. האיוניק מסרה 30% יותר מהמשפחתית הבאה אחריה, סקודה אוקטביה, שהסתפקה ב-4,700 מסירות, וכמעט כפול מהמשפחתית השלישית הכי נמכרת, טויוטה קורולה (3,500).
בקטגוריית רכבי הפנאי התחולל החודש מהפך קטן, כאשר קיה ספורטאז' (6,100 מסירות) עקף את יונדאי טוסון (5,900) שהוביל את מסירות הקטגוריה השנה עד כה. קיה נירו ההיברידי מדורג שלישי בקטגוריה, עם 4,700 מסירות. מבין רכב הפנאי בעלי שבעה מושבים מוביל מיצובישי אאוטלנדר עם 3,000 מסירות, לעומת 2,300 לניסאן אקס-טרייל ו-1,300 לסקודה קודיאק.
בקטגוריית המיני ממשיכה להוביל קיה פיקנטו עם 5,200 מסירות, לפני יונדאי i10 עם 4,600. טויוטה יאריס מובילה בסופר-מיני עם 3,000 מסירות, כשליש מהן לדגם ההיברידי, לעומת 2,500 סיאט איביזה שנמכרו. בין המשפחתיות הגדולות מובילה סקודה סופרב עם 1,500 מכוניות, כ-100 יותר ממה שמסרה יונדאי סונטה.
בשוק היוקרה מסיימת אודי כמובילה את החציון הראשון של השנה, למרות שבתחילת השנה עוד נעקפה על ידי מרצדס. 2,700 ישראלים רכשו השנה אודי חדשה, לעומת כ-2,600 שרכשו מרצדס פרטית ו-2,100 שרכשו ב.מ.וו. וולוו מסרה 900, לפני לקסוס עם 800, ג'יפ עם 600, קאדילק עם 325 ואלפא רומיאו עם 300.
מבין מותגי העל מסרה פורשה 130 מכוניות, מזראטי 55, ופרארי ואסטון מרטין חמש מכוניות כל אחת. אסטון צפויה לזינוק במסירות לקראת סוף השנה עם הגעת הוואנטאג' החדשה, במחיר שצפוי להתחיל ב-1.3 מיליון שקל.
בין המותגים ממשיכה יונדאי להוביל גם השנה, עם 25 אלף מסירות בין ינואר ליוני, לעומת 21 אלף לקיה, 17 אלף לטויוטה, 12 אלף לסקודה ויותר מ-9,000 לניסאן. למעשה, קונצרן יונדאי-קיה הצליח להגדיל במקצת את נתח השוק שלו במכירות הרכב בישראל, שעומד כעת על 28%.
המותגים הכי נמכרים
1. יונדאי 25,000
2. קיה 21,000
3. טויוטה 17,000
4. סקודה 12,000
5. ניסאן 9,300
6. מאזדה 8,800
7. מיצובישי 8200
8. סוזוקי 7,800
9. רנו 6,700
10. סיאט 5,100
הדגמים הכי נמכרים
יונדאי איוניק - 6,900
קיה ספורטאז' - 6,100
יונדאי טוסון - 5,900
קיה פיקנטו - 5,300
קיה נירו - 4,750
סקודה אוקטביה - 4,700
יונדאי i10 - מסרה 4,600
טויטה קורולה - 3,800
מיצובישי אאטולנדר - 3,400
מאזדה מאזדה 3 - 3,300
טויוטה C-HR - מסרה 3,200