הפתעה: ניסאן נוט הדיחה את טויוטה פריוס
נתוני המכירות החצי-שנתיים של שוק הרכב היפני מלמדים על מהפך. טויוטה פריוס שהובילה את שוק המכוניות "הרגילות" ללא עוררין במשך תקופה ארוכה, איבדה את הבכורה לניסאן נוט
ניסאן מכרה במהלך חצי השנה הראשונה 73,380 מכוניות קומפקטיות חדשות מדגם נוט, שהפכה בכך לנמכרת ביותר בשוק הרכב היפני למעט דגמי מיקרו צנועי נפח (660 סמ"ק) שאינם משווקים מחוץ למדינה, ונהנים ממילא מהטבות מס מפליגות. בכך עברה הנוט את מובילת השוק הוותיקה, טויוטה פריוס.
בניסאן מאמינים כי הדרישה לנוט - ששיווקה בישראל הופסק אשתקד - צפויה לגדול משמעותית בתקופה הקרובה, לאחר הצגת מספר גרסאות נוספות ללהיט המכירות.
רוצים לדעת עוד על ה-e-Power של ניסאן? בבקשה
כך למשל ה-e-Power בגרסה כפולת-הנעה המיועדת לדברי היצרנית בעיקר לאזורים בהם צפויים תנאי כביש קשים בחודשי החורף, מכונית ששיווקה צפוי להתחיל ממש עתה. או גרסת פרימיום עם צביעה ייחודית ותא נוסעים מהודר (AUTECH), שינויים המשודכים גם לגרסה ספורטיבית עם כיולי מתלים, מנוע והגה שונים.
בנוסף, ניסאן מציידת מעתה את הנוט עם מערכות בטיחות מתקדמות יותר, כולל מניעת האצה בשגגה, בקרת שיוט אדפטיבית ומניעת סטייה מנתיב גם בגרסאות הזולות יחסית של הדגם, המונעות בבנזין.
הנוט הפכה בשנים האחרונות אצל ניסאן לסוג של שגרירת המותג ליחידות מנוע היברידיות עם הארכת טווח, בהן מנוע הבנזין משמש באופן בלעדי-כמעט להטענת המצבר, שבתורו מאפשר למנוע החשמלי להעביר כוח לגלגלים המניעים - קדמיים או במקרה של גרסת הנוט החדשה, כל הארבעה.
בסוכנויות הידיעות מציינים עוד כי השינוי בארסנל גרסאות הנוט, ובעיקר תשומת הלב המוענקת לגרסאות ההיברידיות, משתלבים היטב עם התכניות החשמליות של המותג למכור כמיליון מכוניות בעלות הנעה חשמלית מסוג כלשהו - גם אם לא בלעדית - כבר ב-2022.