טויוטה סופרה החדשה - אב הטיפוס עושה פוזות
הספורטיבית החדשה של טויוטה, עם שם היסטורי ושיתוף פעולה צמוד עם ב.מ.וו, צפויה לראות אור סדרתי בעוד חודשים ספורים. עד אז מתעסקים היפנים בקידום מקורי. לישראל היא לא צפויה להגיע
טויוטה הציגה את הסופרה
הכה-מדוברת בשנים האחרונות בפסטיבל המהירות של גדווד. בכך חשפה היצרנית היפנית בפעם הראשונה בציבור את הרכב בגרסתו הכמעט-סופית שאמורה לעורר זכרונות נעימים בקרב חובבי הגה. הסופרה תכנס לשיווק אירופאי במחצית הראשונה של 2019, כ-17 שנים לאחר הפסקת ייצור הדגם הקודם. יבואנית טויוטה לישראל, יוניון מוטורס, מסרה כי הדגם המסקרן לא ישווק כאן, בדומה לדגמים ספורטיביים אחרים של המותג כמו GT86
או יאריס GRMN.
טויוטה אישרה כי הסופרה בעלת ההנעה האחורית תצויד במנוע בנזין בנפח 3.0 ליטר, עם שישה צילינדרים ומגדש טורבו וכ-330 כ"ס. עוד לא ברור האם היא תוצע גם עם מנועי 2.0 ליטר ו-או עם תיבת הילוכים ידנית. המשקל העצמי צפוי להיות נמוך מטון וחצי והזינוק מעמידה ל-100 יסתיים כנראה בסביבות הארבע שניות.
הסופרה (שם קוד: A90) חולקת פלטפורמה ומכלולי הנעה עם ב.מ.וו Z4 החדשה. טטסויה טאדה, המהנדס הראשי של הפרויקט ומי שחתום גם על ה-GT86 הספורטיבית (פרי שיתוף פעולה עם סובארו), אמר בתערוכת הרכב בז'נבה לפני כארבעה חודשים - במסגרת חשיפת הקונספט לסופרה - כי אמת המידה בתכנון שימשו הצמד קאיימן ו-911 מבית פורשה. טאדה, האוחז בהגה הסופרה בגודווד, אמר אז כי המכונית היפנית צפויה להיות מהנה יותר לנהיגה ומחוברת יותר לנהג מתאומתה הגרמנית. "החלקים המשותפים יהיו מועטים ובעלי כיול שונה לגמרי", הבטיח.
טויוטה אישרה כי הסופרה בעלת ההנעה האחורית תצויד במנוע בנזין בנפח 3.0 ליטר, עם שישה צילינדרים ומגדש טורבו וכ-330 כ"ס. עוד לא ברור האם היא תוצע גם עם מנועי 2.0 ליטר ו-או עם תיבת הילוכים ידנית. המשקל העצמי צפוי להיות נמוך מטון וחצי והזינוק מעמידה ל-100 יסתיים כנראה בסביבות הארבע שניות.
טויוטה סופרה