שתף קטע נבחר

ג'ילי מזנקת, וולוו נהנית

יצרנית הרכב השוודית שעברה בתחילת העשור לידי ג'ילי הסינית, לא מפסיקה לצמוח. השוק הסיני מסייע, אך לא רק

הסינים עושים לוולוו השוודית רק טוב. מאז עברה יצרנית הרכב וולוו מידי פורד לקונצרן הענק הסיני ג'ילי תמורת 1.8 מיליארד דולר, זוכה המותג לעדנה. אם במהלך השנה שקדמה לרכישה מכרה יצרנית הרכב הוותיקה 335 אלף כלי רכב בלבד, במהלך 2017 עמד המספר כבר על 571 אלף מכוניות, זינוק מרשים בכל קנה מידה. עד סוף השנה הנוכחית מצפה וולוו למכור למעלה מ-610 אלף מכוניות ולהמשיך בגרף צמיחה רצופה מאז 2012, השנה היחידה בה נרשמה ירידה (קלה) מאז נרכשה על-ידי הסינים.

 

וולוו XC40 (צילום: ניר בן זקן)
וולוו XC40(צילום: ניר בן זקן)

 

2009: דיווח - עסקת וולוו-ג'ילי כמעט סגורה

2010: זה סופי - וולוו כבר סינית

 

בתכנית העבודה של החברה השוודית הוצג חציו הראשון של העשור הנוכחי כשלב שהוגדר כ"שינוי-מהפך אסטרטגי", בזמן שהחצי השני - עד 2020 - אמור להציג "זינוק ברווחים". וכך אכן קורה. היצרנית שנהנית כמובן גם משוק הרכב הסיני, מציגה במהלך הרבעון האחרון צמיחה יוצאת דופן בשוק הרכב של לא פחות מ-15%, עם זינוק מכירות בסין כמובן, אך גם בארה"ב שם צמחה בלא פחות מ-34% לעומת התקופה המקבילה.

 

את ההצלחה הזו אפשר לייחס לשדרוג הדרמטי שערכה היצרנית לארסנל מכוניות הפנאי שלה בכל הגדלים, מקור הצמיחה העיקרי והבטוח של יצרניות רכב כיום. מתוך 170 אלף כלי הרכב החדשים שהשוודים-בבעלות-סינית מכרו בתקופה זו, כ-55% ענו להגדרה "רכב פנאי". בזמן זה צמח הרווח התפעולי - שהיה הגדול בתולדות היצרנית - בכמעט 30%.

 

את ההצלחה הזו אפשר וראוי לייחס לסגנון הניהול החדש של ג'ילי, שחלפה בשוק הבית גם על-פני ניסאן הגדולה, לאחר שעקפה את טויוטה והונדה, והיא כיום היצרנית הגדולה ביותר אחרי קונצרן פולקסווגן וספיחיו ושותפותיה של ג'נרל מוטורס במדינה העצומה. ג'ילי תמכור במהלך 2018 להערכתה כמעט 1.6 מיליון כלי רכב חדשים, עם נתח שוק של 6.4%. במהלך 2017 מכרה החברה 1.25 מיליון כלי רכב חדשים עם נתח שוק של 5%.

 

כדאי לציין כי לצד וולוו, שולטת ג'ילי גם בפרוטון ובלוטוס, עומדת לחדור לשוק האירופאי עם מותג לינק&קו ב-2020 ויש לה חלק לא קטן בקונצרן דיימלר, לה שייך מותג הרכב היוקרתי מרצדס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יצרנית
וולוו אוטונומי - השקעה עצומה ושותפות בפרויקטים עתידיים
יצרנית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים