קיה מנסה לשבור מוסכמות. תשווק בארץ סטינגר יוקרתית
יבואניות מתחרות כשלו בעבר אך טלקאר תנסה בכל זאת לשווק בישראל מכונית יוקרה קוריאנית. מחיר היוקרה: 280 או 380 אלף שקלים
טלקאר, יבואנית קיה, משיקה בישראל את הסטינגר,
מכונית סדאן קוריאנית שתנסה להתמודד מול מתחרות אירופאיות-יוקרתיות כמו אודי A4, ב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C קלאס.
לא פחות חשוב, היא מתמקמת כספינת דגל של קיה באירופה ובישראל, מפגן כוח טכנולוגי וקידום תדמית ליצרנית. תג המחיר לגרסת ה-2.0 ליטר עומד על 280 אלף שקלים, ה-3.3 ליטר החזקה יותר תהיה יקרה ממנה ב-100 אלף שקלים.
הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-6 שניות ו-240 קמ"ש מרביים למנוע הקטן, 4.9 שניות ו-270 קמ"ש מרביים בגדול. זה האחרון מצויד גם בבולמי זעזועים אדפטיביים ומערכת בלימה של ברמבו עם דיסקים גדולים יותר.
לסטינגר מידות מעט גדולות ממתחרותיה הישירות בגרסאות בעלות תג-מחיר דומה. אורכה 483 ס"מ, רוחבה 187 ס"מ וגובהה 140 ס"מ. בסיס הגלגלים עומד על 290.5 ס"מ אך תא המטען צנוע יחסית - 406 ליטר בלבד.
הסטינגר תשווק עם אחד משני מנועי טורבו-בנזין: ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם 256 כ"ס, ו-V6 בנפח 3.3 ליטר עם שני מגדשי טורבו והספק מרבי של 370 כ"ס. בשני המקרים הכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית ודיפרנציאל מוגבל החלקה, אבזור סטנדרטי לא שכיח בקטגוריה.
הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-6 שניות ו-240 קמ"ש מרביים למנוע הקטן, 4.9 שניות ו-270 קמ"ש מרביים בגדול. זה האחרון מצויד גם בבולמי זעזועים אדפטיביים ומערכת בלימה של ברמבו עם דיסקים גדולים יותר.
רשימת האבזור כוללת בגרסת הבסיס מסך מגע בגודל "8 עם צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto ומצלמת נסיעה לאחור, מנופי העברת הילוכים מההגה, ריפודי עור, מושבים קדמיים והגה מתכוונים חשמלית ומחוממים, מפתח חכם, חלון שמש וחישוקי "18 קלים. הגרסה הבכירה עם המנוע הגדול מוסיפה מצלמות היקפיות, תצוגת נתונים עלית, מערכת שמע של Harman Kardon, אוורור למושבים הקדמיים וחימום לאחוריים, דלת תא מטען חשמלית וחישוקי "19 קלים.
קיה סטינגר