מרצדס חושפת רכב פנאי חשמלי ראשון
מרצדס חושפת את הרכב החשמלי הראשון שלה, ה-EQC. צמד מנועים חשמליים יאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות וטווח נסיעה של כ-450 ק"מ נטולי פליטת מזהמים. לישראל יגיע רק בסוף השנה הבאה
מרצדס חושפת את ה-EQC,
רכב פנאי חשמלי ראשון של מותג היוקרה הגרמני שיתמודד מול טסלה מודל X,
יגואר i-פייס,
כמו גם אודי e-טרון
(שיוצג בעוד שבועיים) וב.מ.וו iX3
(שיוצג בעוד כשנה). מדובר בראשון מבין עשרה דגמים בעלי יחידת הנעה חשמלית מלאה שיושקו עד 2022. לדברי כלמוביל היבואנית הוא ינחת כאן בסוף 2019.
ה-EQC מתבסס על פלטפורמת ה-GLC, וחולק עימו בסיס גלגלים של 287 ס"מ. הוא ארוך ב-10.5 ס"מ (476 ס"מ), צר בחצי ס"מ (188.5 ס"מ) ונמוך ב-2 ס"מ (162 ס"מ) בעוד תא המטען מכיל 50 ליטר פחות (500 ליטר). המשקל העצמי עומד על 2,425 ק"ג, כ-400 ק"ג יותר מה-GLC350e ההיברידי נטען.
מבחינה עיצובית הוא נבדל בחרטום עם סבכה, יחידות תאורה ופגושים שונים, חישוקים בעיצוב ייחודי, וויתור על פסי גגון שאמורים להפחית את מקדם הגרר. מאחור יחידת התאורה נמתחת לרוחב כל דלת תא המטען ומייצרת אשלייה של רוחב. בפנים השינויים משמעותיים יותר כשהוא מקבל את הסידור המוכר מדגמי היצרנית העדכניים עם צמד מסכים בגודל "10.25 האחד משמש כלוח מחוונים והשני כמסך תצוגה בחלקה העליון של הקונסולה וגם פתחים שונים למערכת המיזוג.
הפלטפורמה עצמה עברה התאמות על מנת לקבל את יחידת ההנעה החשמלית הכוללת מצברי ליתיום-יון בקיבולת 80 kWh וצמד מנועים חשמליים. האחד מחובר לגלגלים הקדמיים והשני לאחוריים – מה שמאפשר הנעה כפולה - ותפוקה משולבת של 408 כ"ס ולא פחות מ-78 קג"מ. לדברי מרצדס המנוע הקדמי מיועד לספק כוח בעומס נמוך ובינוני בעוד האחורי מיועד לעומס בינוני וגבוה.
מרצדס EQC