שתף קטע נבחר

אוטוטו אצלנו: איזו מכונית תנחת כאן לפני 2019

בזמן שמרבית יבואני הרכב מתכוננים לסערת המכירות הקבועה וחסרת הפרופורציה של חודש ינואר, אחרים ישיקו כאן בקרוב דגמים חדשים - ממשפחתית מעניינת ועד המכונית המהירה ביותר שנחתה כאן מעולם

הרבעון האחרון של השנה נחשב היסטורית כחלש במיוחד בתעשיית הרכב המקומית, ולא רק בגלל ריבוי החגים בו והנטישה ההמונית של עם ישראל את טיפות הזיעה האחרונות של הקיץ הישראלי לטובת הסתיו באירופה. רוכש הרכב הישראלי תמיד המתין ל"שנת מודל" חדשה, למרות שזו עברה מהעולם.

 

אסטון מרטין ואנטאז' מגיעה השנה - לא רלוונטי לרובנו, אבל נהדר לעיניים

 

הימים בהם ניתן היה לזהות את השנה בה הרכב נרכש על לוחית הרישוי עברו ללא שוב וגם משרד התחבורה עשה כמיטב יכולתו להעלים את הפנומן. ללא הועיל. רוכשי רכב פרטי פשוט ממשיכים להמתין לינואר ובתחילת 2017 העניקו לכך ביטוי שובר-שיאים עם יותר מ-43 אלף כלי רכב בחודש - מספר בלתי נתפס.

 

מכונית מכוסה ()

ולכן, מבחינות רבות ינואר - או לפחות הרבעון הראשון של השנה - מהווה עבור היבואנים המקומיים תאריך מצוין להשקת דגם חדש. במקביל, יש לנציגי המותגים השונים אילוצים אחרים. חלקם נוגע להיצע הדגמים הקיים, הפסקה שיווק דגם ישן או אפילו הזדמנות לרכישה מוקדמת וזולה יחסית של דגם חדש. ולכן גם השנה, ברבעון האחרון צפויים לנחות באולמות התצוגה מספר דגמים מאוד משמעותיים עבור השוק המקומי. קבלו את הרשימה המלאה:

 

קיה סיד - אולי עכשיו?

מחיר משוער: 130 אלף שקל

מול הקטגוריה: מיישר קו

 

דור השלישי למשפחתית הקוריאנית המיועדת לשוק האירופאי, שלא הצליחה אצלנו בגלגוליה הקודמים אך נראית אטרקטיבית מבעבר. חולקת פלטפורמה ומכללי הנעה עם יונדאי i30 ותוצע כאן במרכב האצ'בק וסטיישן.

 

היא שומרת על בסיס גלגלים זהה לדגם היוצא (265 ס"מ) אבל רחבה ונמוכה ממנו בשני ס"מ ותציע תא מטען גדול במעט (כ-400 ליטר בהאצ'בק, כ-600 בסטיישן). תצויד בסוללה מרשימה של מערכות בטיחות מתקדמות כולל בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה דינמית והתראה על עצמים ב"שטחים מתים" וערנות נהג.

היצע המנועים: 1.4 ליטר טורבו-בנזין (140 כ"ס, 5 יותר מה-1.6 ליטר האטמוספרי היוצא) ותשודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. מנוע 1.6 ליטר טורבו-דיזל (115 כ"ס או 136 כ"ס) יהיה כבעבר רלוונטי בעיקר לשוק המוניות ויעבור בירושה מהמכונית היוצאת עם פליטת מזהמים מוקטנת.

 

מרצדס A קלאס - בייבי יוקרה

מחיר משוער: כ-220 אלף שקל

מול הקטגוריה: יקרה

 

מכונית הדור הרביעי של "כרטיס הכניסה" למותג היוקרה גדלה בכל ממד - 12 ס"מ לאורך (442 ס"מ), 1.5 ס"מ לרוחב (179.5 ס"מ) סנטימטר לגובה (144 ס"מ) ושלושה ס"מ בבסיס הגלגלים (273 ס"מ) לטובת הגדלת מרחב המחייה הצנוע בעבר לנוסעים מאחור.

 

תא הנוסעים ב-A קלאס החדשה ישפור ויכלול מעתה צמד מסכים (בגודל "7 בגרסאות הבסיס או "10.25 בגרסאות הביכירות). האחד לטובת לוח מחוונים מתקדם, האחר כמסך מגע למערכת הבידור והנוחות. סוללת מערכות הבטיחות של היצרנית יוצעו בה כסטנדרט.


מרצדס A קלאס ()

מנועים? בשלב ראשון שני טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים: 2.0 ליטר (224 כ"ס, עוד 13 כ"ס) ב-A250, ו-1.33 ליטר חדש שפותח בשיתוף רנו-ניסאן ומפיק 163 כ"ס (7 כ"ס יותר מה-1.6 ליטר היוצא) ב-A200. שניהם עם תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד.

 

אינפינטי QX30 - מוטב מאוחר
אינפינטי QX30 ()

מחיר משוער: כ-250 אלף שקל

מול הקטגוריה: מיישר קו

 

רכב הפנאי הקומפקטי הוצג אמנם כבר לפני שלוש שנים ויגיע ארצה באיחור ניכר כשהוא נדרש להתמודד מול מתחרים מודרניים ממנו בקטגוריה סופר-תחרותית. ה-QX30 מבוסס על פלטפורמת מרצדס GLA ומציע ממדים דומים למעט צמיחה של 3.5 ס"מ בגובה.


אינפינטי QX30 ()

בשונה מאחיו הגרמני הוא מוצע רק עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר (211 כ"ס) ותיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד עם הנעה קדמית או כפולה. כמקובל במותג הוא צפוי להציע רשימת אבזור עשירה.

 

קאדילק XT4 - יוקרה אמריקאית

קאדילק XT4 ()
מחיר משוער: 260 אלף שקל

מול הקטגוריה: מיישר קו

 

רכב הפנאי הקומפקטי ישתלב בארסנל הצנוע של יצרנית היוקרה האמריקאית מתחת לאחיו הגדול XT5, עם מראה דומה וכמו האחרון, ממדים נדיבים יחסית למקובל בקטגוריה. עם בסיס גלגלים של 278 ס"מ, 460 ס"מ לאורך, 188 ס"מ לרוחב ו-163 ס"מ לגובה, ה-XT4 ארוך, רחב, גבוה וכנראה גם מרווח מב.מ.וו X1 למשל. צפו לגימורי קרבון, הגה שלוש צלעות בשרני ומסך מגע נשלט חוגה בגודל "8 בתא הנוסעים וסביבת הנהג.


קאדילק XT4 ()

מעניין לציין כי בשונה ממתחריו האירופאים בארה"ב ובאופן תמוה, ה-XT4 מוותר על מערכות בטיחות מתקדמות כציוד תקני, לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתראת שטחים מתים. בשלב ראשון הוא יוצע רק עם מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין (237 כ"ס) ותיבת תשעה הילוכים אוטומטית, עם הנעה קדמית או כפולה-קבועה.

 

לקסוס ES - שלום ל-GS

לקסוס ES ()

מחיר משוער: 390 אלף שקל

מול הקטגוריה: זול במעט מהקטגוריה 

 

הנציגה של לקסוס בקטגוריית הסאלון לא תהיה עוד ה-GS שיוצרה הופסק עקב מכירות מאכזבות. את מקומה תתפוס ה-ES ששווקה עד כה רק בשוק הצפון אמריקאי ומבוססת על פלטפורמת הנעה קדמית משותפת לטויוטה קאמרי העממית שם - ובשונה ממרבית מתחרותיה בעלות ההנעה האחורית. בישראל היא תוצע רק בגרסה היברידית (ES300h) עם מנוע חשמלי ובנזין בנפח 2.5 ליטר עם הספק משולב של 218 כ"ס ותיבה רציפה.


לקסוס ES ()

היא ארוכה מה-GS ב-9.5 ס"מ (497.5 ס"מ), רחבה ממנה ב-3 ס"מ (186.5 ס"מ) ונמוכה בסנטימטר (144.5 ס"מ). בסיס הגלגלים ארוך ב-2 ס"מ (287 ס"מ) ויחד עם תצורת המנוע וההנעה עשוי לשפר את מרחב המחיה לנוסעים. העיצוב החיצוני דומה ל-LS החדשה בעוד עיצוב הפנים שגרתי יותר וכולל לוח מחוונים דיגיטלי עם מד סל"ד גדול במרכזו, ומסך ענק ("12.3) בחלקה העליון של הקונסולה הנשלט - כרגיל בלקסוס - באמצעות משטח מגע מימין לבורר ההילוכים.

 

ב.מ.וו X4 - תראו אותו

ב.מ.וו X4 ()

מחיר משוער: 360 אלף שקל

מול הקטגוריה: מיישר קו

 

דור שני לרכב הפנאי-קופה של ב.מ.וו שממקום מתחת לממציא הקטגוריה, ה-X6. הוא מבוסס על פלטפורמת CLAR משותפת ל-X3 העדכני ובהשוואה לקודמו ה-X4 החדש ארוך בשמונה ס"מ (475 ס"מ), רחב ממנו ב-3.5 ס"מ (192 ס"מ) ובעל בסיס גלגלים ארוך ב-5.5 ס"מ (286.5 ס"מ) משמעותיים.. למרות זאת המשקל העצמי דווקא הופחת בכ-50 ק"ג.


ב.מ.וו X4 ()

היצע המנועים כולל טורבו-בנזין (תחת הסימוו i) וטורבו-דיזל (d) בתצורת ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר במספר רמות הספק לפי הגרסאות (184 כ"ס ב-20i או 252 כ"ס ב-30i ו-190 כ"ס ב-20d או 231 כ"ס ב-25d). מנועי שישה צילינדרים שזוכים לטיפוח בסדנת M-פרפורמנס (שלב ביניים בין הדגם ה"רגיל" ל-M האמיתי) יציעו 326 כ"ס ב-M40d ו-354 כ"ס ב-M40i. כולם משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. גרסאות M יצוידו בכיול מיתלים שונה, בלמים גדולים יותר ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני.

 

פולקסווגן טוארג - יוקרה צנועה

פולקסווגן טוארג (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

מחיר משוער: 480 אלף שקל

מול הקטגוריה: מחיר תחרותי

 

הדור השלישי של רכב הפנאי-שטח של פולקסווגן ינסה להיות פופולארי מקודמו שנמכר במספרים זניחים. הטוארג החדש מתבסס על פלטפורמת MLB-evo (משותפת לאודי Q7 ופורשה קאיין) ובהשוואה לטוארג היוצא ארוך (7.5 ס"מ), רחב (4.5 ס"מ) ונמוך ב-3 ס"מ, בעוד בסיס הגלגלים נותר זהה. למרות הגידול בממדים, המשקל עצמי הופחת בכ-100 ק"ג.


פולקסווגן טוארג ()

העיצוב החיצוני - בעיקר בלילה - מרשים בזכות יחידות תאורת מטריקס-לד (עם 128 גופי תאורה כל אחת) המשתלבות בסבכת פסים גדולה, בעוד בפנים הוא מקבל מסך מגע ענק בגודל "15 ולוח מחוונים דיגיטלי ("12). הוא יציע את מערכות הבטיחות המתקדמות של הקונצרן כולל ראיית לילה וסיוע בנסיעה לאחור עם נגרר. בשלב ראשון ישווק עם מנוע טורבו-דיזל V6 בנפח 3.0 ליטר (286 כ"ס) עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה.

 

אסטון מרטין ואנטאז' - מסובבת ראשים

אסטון מרטין ואנטאז' ()
מחיר משוער: 1.3 מיליון שקל

מול הקטגוריה: יקר

 

אחרי יותר מ-12 שנים, אסטון מרטין מחליפה את הוואנטאז' ולמרות תג מחיר של דירה בפריפריה וצפי למכירות זעומות, מדובר באחד הדגמים החשובים עבור היצרנית הבריטית. היא הדגם הבסיסי בהיצע, ועל כן היא גם המכונית הנמכרת ביותר ב-100 שנות המותג.


אסטון מרטין ואנטאז' ()

הוואנטאז' החדשה מתבססת על פלטפורמת האלומיניום של ה-DB11 ובהשוואה לדגם המוחלף היא ארוכה ורחבה בכשמונה ס"מ (446.5 ס"מ, 194.2 ס"מ בהתאמה) גבוהה בכסנטימטר (127 ס"מ) ובסיס הגלגלים גדל בלא פחות מ-10 ס"מ (270 ס"מ). בחזית שוכן מנוע V8 בנפח 4.0 ליטר עם טווין-טורבו שמגיע מ-AMG (מרצדס) ומפיק 503 כ"ס - 66 כ"ס יותר מהדגם היוצא (V8 אטמוספרי בנפח 4.7 ליטר).

 

הכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית (שבעה הילוכים רובוטית חד-מצמדית בעבר) הממוקמת מאחור ודיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני. הביצועים: 3.6 שניות ל-100 קמ"ש (שנייה פחות מהואנטאז' היוצאת) ו-314 קמ"ש מרביים.

 

פרארי 812 סופרפאסט

מחיר משוער: 2.5 מיליון שקל

מול הקטגוריה: נו באמת

 

באיחור של יותר משנה וחצי מאז הושקה, תנחת כאן בקרוב המכונית החזקה והמהירה ביותר של פרארי (וגם השוק הישראלי). ל-812 סופרפאסט, מחליפת ה-F12 ברלינטה, מנוע V12 אטמוספרי בנפח 6.5 ליטר המפיק 800 כ"ס שמשוגרים לגלגלים האחוריים דרך תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד סופר-מהירה. הביצועים כמעט ללא תחרות בעולם הרכב: 0 ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות, 340 קמ"ש מרביים.


ליכולת הדינמית תורמים היגוי אחורי-אקטיבי ומערכת SSC (ר"ת Slide Slip Control), השולטת ביכולת הספיגה של כל בולם זעזועים בנפרד, במידת הנעילה של הדיפרנציאל האחורי ובבקרת היציבות. מסיטי אוויר אקטיביים מסייעים להפחתת מקדם הגרר ולהגדלת כוח ההצמדה למי שינסה לשבור את שיא מסלול איילון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים