שתף קטע נבחר
 

נוהגים ברכב של צ'מפיון מ-2009 עד 2012? מגיע לכם כסף

כ-26 אלף בעלי מכוניות שיובאו ארצה על-ידי צ'מפיון מוטורס, מהמותגים פולקסווגן, אודי, סיאט וסקודה, יקבלו פיצוי על כשלים בשרשרת התזמון. מ-800 שקל ועד עשרות אלפים, תלוי בנזק

יש לכם פולקסווגן, אודי, סקודה או סיאט משנות הייצור 2009 עד 2012? אתם צפויים לקבל 800 שקלים לביצוע הטיפול הבא באוטו ברשת מוסכי צ'מפיון מוטורס. זאת לאחר שהיבואנית הגיעה לפשרה בתביעה ייצוגית נגדה. בסך הכל יפוצו כ-26 אלף בעלי רכב; שווי הפיצוי הכולל: כ-50 מיליון שקל.

 

 

התביעה הוגשה נגד צ'מפיון מוטורס ונגד פולקסווגן העולמית על רקע כשלים בשרשרת התזמון בחלק ממנועי הטורבו-בנזין בשנות ייצור אלו. בין הדגמים: סקודה אוקטביה, פאביה וסופרב, סיאט איביזה ולאון, פולקסווגן פולו וגולף ואודי A3 ו-A4. בחלק מהמקרים גרמו הכשלים לחוסר תפקוד המנוע ולצורך בהחלפתו בעלות של יותר מ-20 אלף שקלים. מדובר במנועי 1.2 ליטר בהספק של 105 כ"ס (קוד יצרן EA111), או 1.8 ו-2.0 ליטר בהספקים של 160 עד 211 כ"ס (קוד יצרן EA888).

 

אף שבזמן אמת התלוננו חלק מבעלי הרכבים כי פולקסווגן לא מיהרה לקחת אחריות על התקלות, ואף שגם כעת היא וצ'מפיון מסרבות לקבל על עצמן רשמית אחריות לגביהן, הן הסכימו לפצות בעלי רכב שנפגעו. כן יצוין כי למרות סירובה להודות באחריות, ביצעה פולקסווגן בהמשך שינויים במערכת התזמון באותם מנועים.

 

כל רכב רלוונטי מהשנים המדוברות יזכה את בעליו הנוכחיים (לפי הרישום במשרד הרישוי) בשובר הטבה לטיפול ברכב שיישלח אליו. מי שנאלץ בעבר להחליף על חשבונו את שרשרת התזמון, או להחליף מנוע שניזוק בעקבות כשל בשרשרת או במותחן שלה, יקבל החזר שיועבר למי שנשא בתשלום, בלי תלות בזהות בעל הרכב כיום.

 

בנוסף תוארך האחריות על שרשרת התזמון בשנה, מרגע אישור ההסכם בידי בית משפט. כל רכב רלוונטי יוכל להגיע למוסכי היבואן, ולבקש בדיקה של מערכת השרשרת, כולל המותחנים הרגישים, ללא תשלום. שרשרת תזמון מתאמת את פעולת הבוכנות והשסתומים במנוע. בניגוד לרצועת תזמון, היא אמורה בדרך כלל לשמש לאורך כל חיי המנוע, ללא החלפה. במכוניות שלגביהן הושגה הפשרה זה לא ממש קרה.

 

יצוין כי זו אינה התביעה הייצוגית היחידה נגד צ'מפיון ופולקסווגן שבעניינה מתנהלים כרגע הליכים משפטיים בארץ: שתי החברות נתבעות גם על רקע פרשת ה"דיזלגייט", שבמסגרתה מכרה פולקסווגן בארץ כ-12 אלף מכוניות (מתוך כ-12 מיליון מכוניות בעולם), שבהן הותקנה תוכנה לשיבוש בדיקות של זיהום אוויר.

 

הדיון בהסכם: בינואר

התביעה מתנהלת בפני השופט יחזקאל קינר מבית המשפט מחוזי-מרכז בלוד, ועל ביצוע ההסכם יופקד רו"ח חן ברדיצ'ב. ההסכם הוגש לאישור בית המשפט, וזה ידון בו רק בינואר. אם יהיו התנגדויות להסכם, יידחה אישורו. בכל מקרה יעברו חודשים עד שנהגים יזכו לקבל את הפיצוי. את התובעים בתיק ייצגו עורכי הדין מיכאל בך ורון לדרמן ממשרד בך, לדרמן ושות', ואת צ'מפיון עורכי הדין אילן שביט ויניב סטל ממשרד חיים צדוק ושות'.

 

מצ'מפיון נמסר בתגובה: "הגענו להסדר פשרה, שממתין לאישור. עוד בטרם הוגשה התביעה הייצוגית ניתן מענה ופתרון על פי הנחיות היצרן לכל לקוח שפנה בתלונה על תופעה בשרשרת הטיימינג ברכבו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
החלפת מנוע בסקודה אוקטביה? מגיע לך כנראה המון כסף
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים