פורשה פנאמרה: מעכשיו גם כ-GTS
מכונית הפאר של פורשה זוכה לגרסה חזקה יותר, עם 460 כ"ס ותאוצה של 4.1 שניות ל-100 קמ"ש עם הנעה כפולה. ויש אפילו גרסת סטיישן
אחרי גרסאות היברידיות שזכו להצלחה יוצאת דופן אצלנו, עם 97% מכלל מסירות הפנאמרה אשתקד, מציגה פורשה גרסה חדשה למכונית הספורט-יוקרה המוכרת - GTS העוסקת פחות בפוליטיקלי קורקט, ויותר בביצועים וברעש. הפנאמרה הזו מצוידת במנוע V8 בנזין בנפח 4.0 ליטר, המייצר בעזרת מגדשי טורבו הספק מרבי של 460 כ"ס ומומנט של 63.2 קג"מ. תוספת של 20 כ"ס וכ-10 קג"מ ביחס לפנאמרה GTS מהדור היוצא. המהירות המירבית: 292 קמ"ש.
הכוח משוגר לכל הגלגלים דרך תיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד (PDK) ומטיס את הרכב הכבד ל-100 קמ"ש בתוך 4.1 שניות קצרות. צריכת הדלק הממוצעת-רשמית: 9.7 ק"מ לליטר. בנוסף למנוע השרירי מותאמת הפנאמרה GTS לביצועים משופרים בעזרת הנמכה של 10 מ"מ ומתלי אוויר אדפטיביים משופרים. הבלמים צמחו לממדי ענק של 390 מ"מ מלפנים ו-365 מ"מ מאחור. היגוי אחורי יוצע כאופציה.
את אפקט הרושם משדרגת ה-GTS עם מערכת פליטה ספורטיבית שמייצרת צליל קולני בהתאם, כמו-גם פרטי עיצוב יחודיים כמו גימור שחור מבחוץ, חישוקי "20 ומעלה, ריפודי אלקנטרה שחורים לכסאות ולגלגל ההגה, חגורות בטיחות אדומות ועוד. לראשונה תוצע תצוגה עילית צבעונית של נתוני הנסיעה בהקרנה על השמשה הקדמית.
ה-GTS תוצע גם במרכב סטיישן, תחת השם "ספורט טוריסמו". בגרסה זו מציעה פורשה תא מטען גדול יותר וגם מקום ישיבה חמישי, אך המהירות המרבית נמוכה ב-3 קמ"ש וגם צריכת הדלק גבוהה במעט.
הכותב חבר מערכת iCar