תערוכת SEMA: חשמלית עם שרירים וטנדר מימן
יצרניות הרכב נהנות להשתולל בתערוכת השיפורים והשדרוגים בלאס וגאס. ובהתאם לעידן המודרני, הפעם זה לא רק עם בנזין באוקטן גבוה
תערוכת SEMA, הגדולה והחשובה בעולם לשיפורי רכב ומוצרים נלווים, נפתחה השבוע בלאס וגאס והעניקה במה לשתי מכוניות תצוגה מסקרנות ושונות לחלוטין זו מזהו, עם מכנה משותף אחד חשוב במיוחד - בשני המקרים לא נשרף בנזין ואין פליטת מזהמים. שברולט עושה זאת עם קמארו חשמלית למיאוצים, טויוטה בוחרת בגרסת תא-דלק לטנדר הטונדרה. ועל הדרך מכינה גם פיצה.
יובל לאחר שהוצגה לראשונה הקמארו COPO (ר"ת Central Office Production Orders), הגרסה החזקה ביותר לדור הראשון של מכונית הפוני האמריקאית, עם מנוע V8 בנפח 7.0 ליטר (427) שיועד למיאוצי דראג, חושפת היצרנית את ה-eCOPO. אב-טיפוס חשמלי לקאמרו הנוכחית (דור שישי).
הקמארו מצוידת בצמד מנועים חשמליים מתוצרת בורג-ורנר המפיקים כל אחד 41.5 קג"מ (נתון הספק מרבי לא נמסר) הזמינים כמקובל במנועים מסוג זה כבר מסל"ד סרק. הכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת שלושה הילוכים אוטומטית מותאמת למירוצים, עם סרן אחורי חי כמקובל במכוניות לייעוד שכזה.
טויוטה הציגה אב-טיפוס לטונדרה, היריב היפני של שברולט סילברדו, פורד סדרה F וראם. הטנדר הוסב על-ידי חטיבת המרוצים האמריקאית של טויוטה ליחידת הנעת תא דלק, מנוע אותו קיבל הטנדר הענק מהמיראי. המשמעות היא כי בניגוד לשברולט, כאן לא ממש הלכו על כוח - למרות המראה המסוקס. עם 151 כ"ס, פחות אפילו מיחידת ההנעה הבסיסית של הטנדר, ברור למה טויוטה בחרה שלא לפרסם את נתוני הביצועים.
כבסיס משמש הטונדרה SR5 בגרסת קבינה וחצי עם ארגז ארוך, שהוסב במקרה זה למטבח להכנת פיצות. הוא כולל מקרר לחומרי הגלם, תנור אפיה ייעודי ושולחן אריזה. הכנת הפיצות ואריזתן במגשים ייעודיים נעשית על-ידי צמד רובוטים בהפעלה אוטומטית. שינויים נוספים וקצת רציניים יותר: צביעה ייחודית בשחור ואדום למרכב ובתא הנוסעים, צמיגי שטח דו-שימושיים (AT) של BFGoodrich עם חישוקים ייחודיים, קפיצים ובולמי זעזועים של בילשטיין.