פיג'ו 3008 משתדרג - ומתייקר
רכב הפנאי הקומפקטי של פיג'ו מקבל מנוע חזק יותר וגם תיבת הילוכים חדשה, אך המחיר טיפס ב-4,000 שקלים
לפני כחודש הודיעה חברת לובינסקי, יבואנית מותג הרכב פיז'ו לישראל, כי היא מעדכנת את מנוע הדיזל של רכב הפנאי 3008. כעת היא מודיעה על החלפת מנוע הבנזין. עם נפח זהה של 1.6 ליטר, מגדש טורבו, הספק מרבי גבוה ב-15 כ"ס (180 כ"ס) ומומנט מרבי גבוה בקג"מ (25.5 קג"מ). למנוע החדש תשודך תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים, במקום שישה עד כה.
תיבת ההילוכים החדשה והמנוע החזק יותר מסייעים הן לשיפור בביצועים והן בתצרוכת הדלק. התאוצה ל-100 קמ"ש התקצרה בעשירית ועומדת כעת על 8.8 שניות, בזמן שצריכת הדלק המשולבת על פי נתוני היצרנית עומדת על 17.9 ק"מ לליטר לפי תקן WLTP החדש, שיפור קל לעומת 17.2 ק"מ לליטר במנוע הקודם (ושיטת המדידה הישנה). כתוצאה מכך עבר ה-3008 לקבוצת הזיהום הרביעית (לעומת קבוצה 10 עם המנוע הקודם).
בשלב הראשון תשווק לובינסקי את ה-3008 בנזין החדש רק ברמת אבזור פרימיום הגבוהה, במחיר של 184 אלף שקלים, התייקרות של 4,000 שקלים לעומת הגרסה היוצאת. רשימת האבזור כוללת בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, ניטור רכב בשטח מת במראות, טעינה אלחוטית לסלולארי, דלת תא מטען מופעלת באמצעות מתג חשמלי ופתיחה בהושטת רגל מתחת לפגוש, מושב נהג מתכוונן חשמלית, גג שמש פנורמי, חישוקי "19 ועוד. רק בתחילת 2019 תצטרף לארסנל גם רמת גימור נמוכה וזולה יותר - "אקטיב".
הכותב חבר מערכת iCar