מחר ייפתח לתנועה המקטע הצפוני של כביש 6
קטעו הצפוני של כביש 6 מחבר בין יוקנעם לתל קשיש. אורכו של הקטע החדש כשבעה קילומטרים, והוא אמור לאפשר הפחתה של גודש התנועה בכביש 70 הישן
בתחילת שנת 2019 צפויה השלמת השלוחה הצפונית, שתגיע עד למחלף סומך, הקרוב לקריית אתא ושפרעם. במקביל, עם סיום הקמת מחלף ישי בחיבור בין כביש 77 ל-75, תתאפשר נסיעה רצופה גם לכיוון טבריה.
אורכו של קטע הכביש שייפתח מחר הוא כשבעה קילומטרים, והוא כולל את מנהרת יקנעם – מנהרה כפולה שאורכה 1.7 קילומטרים ובה שלושה נתיבים לכל כיוון. בנוסף, היא מכילה מחלף תלת-מפלסי בתל קשיש וגשר באורך של כ-700 מטרים לכיוון צפון מזרח, המתחבר כיום לכביש 722 לפני צומת השומרים.
המנהרה היא הקטע המשמעותי בכביש החדש. היא כוללת מערכות בטיחות ושליטה מהמתקדמות בעולם, נתיבי מילוט לבני אדם וכלי רכב, ואף מערכת שיכולה "להשתלט" על תדרים במכשירי הרדיו בכלי הרכב הנוסעים במנהרה ולשדר התראות.
בפרויקט ההמשך, שיגיע למחלף סומך, מתוכננות שתי מנהרות נוספות, בהן הארוכה ביותר כרגע בכביש 6 – מנהרת רכסים שאורכה 2.5 ק"מ, ומנהרה נוספת באיבטין, שאורכה כחצי קילומטר.
בשל העובדה שאת הכביש מנהלת חברה שונה – כביש 6 חוצה צפון – התשלום בעת הנסיעה בכביש החדש יתבצע לחברה החדשה. את הגבייה תבצע חברת פנגו. במשרד התחבורה הדגישו כי הנסיעה אומנם כרוכה בתשלום, אולם ניתן להשתמש בכביש 70 המקביל שהתנועה בו צפויה להיות פחות עמוסה עם פתיחת הכביש החדש. עוד ציינו כי הנסיעה במקטעים הבאים שייסללו, עד אחיהוד ובהמשך עד כברי ושלומי, תהיה בחינם.
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ציין כי הארכת כביש 6 צפונה תקל על הפקקים באזור ותקצר את זמן הנסיעה בין מרכז הארץ לגליל באופן משמעותי. "מדובר באחד הפרויקטים ההנדסיים הגדולים והיקרים ביותר בארץ, הכולל עשרה קילומטרים של מנהרות, חמישה מחלפים חדשים ותשעה גשרים באורך כולל של 4.5 קילומטרים. העלות הכוללת של הפרויקט נאמדת ב-2.5 מיליארדי שקלים".
כץ הוסיף כי "עם פתיחת המקטע השני של הכביש, ממחלף תל קשיש למחלף סומך, בעוד מספר חודשים, תתאפשר נסיעה בכביש 6 לאורך של כ-188 קילומטרים, מבאר שבע ועד צומת סומך, ללא רמזורים".