שתף קטע נבחר
 

בדרך ארצה: יונדאי סנטה פה חדש, i20 מעודכנת וטוסון משודרג

יצרנית הרכב הקוריאנית ומובילת שוק הרכב המקומי תשיק בשבועות הקרובים דור רביעי לרכב הפנאי סנטה פה, לצד i20 מעודכנת וטוסון שעבר רענון קל

בעוד כשבועיים תשיק יונדאי בישראל שלושה דגמים משמעותיים: דור חדש לחלוטין לרכב הפנאי הגדול סנטה פה, מתיחת פנים מקיפה שעברה הסופר מיני i20 ועדכון קל לרכב הפנאי הפופולרי טוסון. למרות המועד המתקרב, ביונדאי לא מוכנים בשלב זה לחשוף מחיר או מפרטי אבזור.

 

כפי שדיווחנו כבר בעבר, יונדאי סנטה פה החדש יהיה ארוך (ב-8 ס"מ) ורחב (בס"מ) מקודמו המגושם. בין היתר יציג חרטום מעודכן עם יחידות תאורה דומות לאלה בהן פגשנו בקונה, אך בעיקר מרכב נאה ומודרני משמעותית. מתמונות שפורסמו עד עתה מתגלה חלל פנים נאה יותר, וסביבת נהג מעודכנת לרבות לוח מחוונים דיגיטאלי. הוא ישווק כאן עם מנועי 2.2 ליטרים דיזל (200 כ"ס) או 2.4 ליטר בנזין (185 כ"ס), בשניהם צפוי שיפור בצריכת הדלק תודות לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית חדשה.

 


 

כל גרסאות הסנטה פה יוצעו עם מערכות בטיחות אקטיביות, כאשר הנעה כפולה תוצע בחלק מהגרסאות. בכדי להתמודד בהצלחה מול המתחרה העיקרי (קיה סורנטו), יש להניח כי הסנטה פה יתומחר סביב 200 אלף שקלים. כיום מתחיל מחירו ב-247 אלף שקלים לגרסה עם שבעה מקומות ישיבה.

 

לצדו תושק הסופר-מיני הוותיקה i20 לאחר שדרוג מתבקש שעברה לפני כשבעה חודשים. במקום מנוע 1.4 ליטר מיושן עם תיבת ארבעה הילוכים בלבד; תשווק הסופר-מיני עם מנוע ליטר מוגדש ומודרני בעל שלושה צילינדרים שמייצר 100 כ"ס ומשולב בתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד.

 

יונדאי i20 ()

יונדאי i20 ()

ה-i20 המחודשת תציע באופן תקני ובכל דגמיה מערכות בטיחות אקטיביות לרבות בלימת חירום אוטונומית שמירה על נתיב, התרעת עירנות נהג ותאורה אדפטיבית. על אף ירידה משמעותית בקבוצת הזיהום מ-8 ל-2, בגזרת המחיר לא צפוי שינוי משמעותי: על פי הערכות, מחיר הדגם היוצא - 104 אלף שקלים - ישמר גם בדגם החדש.

 

יונדאי טוסון המעודכן עבר מתיחת פנים קלה בלבד עם חזית חדשה ויחידות תאורה עדכניות מלפנים ומאחור, כמו גם סביבת נהג מודרנית עם מסך מגע בחלקה העליון של הקונסולה ("7 או "8). מערכות הבטיחות יהיו מקיפות מבעבר עם בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה אדפטיבית והתראה על ערנות נהג.

 

יונדאי טוסון ()

יונדאי טוסון ()
 

מנוע ה-2.0 ליטרים של הטוסון עבר שיפור קל, והוא מציע הספק של 164 כ"ס במקום 155 כ"ס כיום. מנוע הדיזל החדש של הטוסון, שמשולב עם יחידת הנעה מיקרו-היברידית (48 וולט), יציע הספק של 183 כ"ס, תיבת 8 הילוכים והנעה כפולה. אלה יאפשרו לו להגיע לצריכת דלק של 17.5 ק"מ לליטר, אך בשלב זה עדיין לא ברור אם המנוע החדש אכן יגיע גם לישראל.

 

הכותב חבר מערכת iCar

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים