מחירו של אודי e-טרון החשמלי התפרסם - והוא מפתיע
רכב הפנאי החשמלי והראשון של מותג היוקרה הגרמני יגיע ארצה בעוד חודשים ספורים, אך מחירו בישראל כבר התפרסם והוא נמוך בעשרות אלפים מהמתחרה הישיר של יגואר
ה-e-טרון הכל-חדש מבוסס על פלטפורמה ייעודית לדגמים החשמליים של קונצרן פולקסווגן, וגדול משמעותית מה-Q5 המוכר. ארוך ממנו ב-24 ס"מ (490 ס"מ), רחב ב-4 ס"מ (193.5 ס"מ), נמוך ב-4 ס"מ (161.5 ס"מ) אך בעל בסיס גלגלים מרשים מאוד של 293 ס"מ - ארוך בכ-11 ס"מ מרכב הפנאי המשווק כבר שנים אחדות ובכל נפח הטענה גדול ב-60 ליטר (600 ליטר).
יחידת ההנעה משלבת בין שני מנועים חשמליים מלפנים ומאחור בעוד המצברים ממוקמים מתחת לרצפה. התפוקה המשולבת עומדת לפי אודי על 408 כ"ס ו-68 קג"מ המאפשרים בין היתר ביצועי תאוצה מרשימים: מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות בלבד, איטי ב-0.9 שניות מהיגואר המתחרה. לדברי היצרנית, המנוע האחורי פעל באופן קבוע ומעניק ל-e מאפיינים דינמיים וניהוג של רכב בעל הנעה אחורית, בעוד הקדמי נכנס לפעולה רק בעת הצורך ותחת עומס גבוה.
למצברים קיבולת של 95 kWh והם מקנים טווח נסיעה של 400 ק"מ (על פי תקן WLTP העדכני), עם זמן טעינה רגיל של תשע שעות בעמדה ביתית (KW 11) אותה מספקת היבואנית ללא תוספת תשלום, או כחצי שעה בעזרת עמדת טעינה מהירה.
רשימת האבזור כוללת בגרסה הבסיסית והזולה יותר את מערך המסכים המוכר של אודי מהדור האחרון - לוח מחוונים דיגיטאלי ("12.3) וצמד מסכי מגע - עליון ("10.1) האחראי על מערכת בידור-ניווט ותחתון ("8.6) על מיזוג-נוחות. בנוסף הוא ישווק עם ריפודי עור, חלון שמש, מפתח חכם וחישוקי "20 קלים. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית (כולל בתנועה חוצה), בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב והתראה על שטחים מתים (כולל תנועה חוצה מאחור ופתיחת דלתות בתנועה חולפת). הגרסה היקרה יותר תוסיף צמד מצלמות במקום מראות צד (עם הקרנת תמונה על צמד מסכים בקצה הקונסולה, מערכת שמע משודרגת וחישוקי "21.