הכינו את המטענים: MG וב.מ.וו עם שקע יגיעו ב-2019
השנה הבאה צפויה להיות שנת תפנית בשוק הרכב המקומי, עם כמות מרשימה של דגמים חשמליים והיברידיים-נטענים חדשים. רכב פנאי סיני כל-חשמלי מבית MG לצד היברידית-נטענת עדכנית של ב.מ.וו
יצרנית הרכב הסינית MG הציגה בתערוכת הרכב בגוואנגז'ו גרסה חשמלית לרכב הפנאי ZS, הצפוי להתמודד - גם בארץ - מול מתחרים דוגמת קיה נירו EV ויונדאי קונה EV כאשר ינחת כאן במחצית השניה של 2019.
עד שייחשף האופן מלא, מספקת היצרנית הסינית מידע חלקי על ה-eZS. יחידת ההנעה כוללת מנוע חשמלי בהספק 150 כ"ס המניע את הגלגלים הקדמיים, ומאפשר זינוק ל-50 קמ"ש ב-3.1 שניות. המצברים ממוקמים ברצפת הרכב ומעניקים טווח נסיעה של כ-430 ק"מ בין טעינות, בעוד שימוש בעמדה מהירה יאפשר טעינת סוללה ל-80% (טווח של כ-345 ק"מ) תוך כחצי שעה.
מבחינת מראה אין הבדלים משמעותיים בין הגרסה החשמלית לרגילה, למעט חישוקים שונים ופגוש קדמי נטול פנסי ערפל. בתא הנוסעים יש חוגה במקום בורר הילוכים, מסך מגע גדול יותר ולוח מחוונים (אנלוגי) שונה.
מהצד השני של אזורי המחיר חושפת ב.מ.וו את הגרסה העדכנית ל-330e ההיברידית נטענת על בסיס סדרה 3 החדשה. לדברי דלק מוטורס, יבואנית המותג, היא צפויה לנחות כאן ברבעון השלישי של 2019.
יחידת ההנעה משלבת בין מנוע 2.0 ליטר מוגדש עם 184 כ"ס ומנוע חשמלי המפיק כעת 68 כ"ס באופן קבוע או 109 כ"ס בבחירה במצב "ספורט". התפוקה המשולבת והמוצהרת נותרה 252 כ"ס העוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית. תוספת מצב ספורט למנוע החשמלי מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-6 שניות בלבד ו-230 קמ"ש מרביים, קיצוץ של עשירית שניה ותוספת של 5 קמ"ש לעומת ה-330e הקודמת.
מצברי ליתיום-יון בקיבולת 12 kWh (לעומת 7.6 kWh בדגם היוצא) מאפשרים כעת טווח נסיעה חשמלי ונקי מזיהום של 60 ק"מ, ועד מהירות של 140 קמ"ש, ערכים טובים ב-23 ק"מ ו-20 קמ"ש בהתאמה מהדגם היוצא. תא המטען מכיל 375 ליטר, 5 ליטר יותר מהדגם היוצא, אבל אלה עדיין 95 ליטר פחות מסדרה 3 רגילה. לטובת השימושיות היא תציע אפשרות קיפול של כל אחד מגב המושבים האחוריים בנפרד (40:20:40) כציוד תקני.