פולקסווגן גולף - מנועים חדשים ובטיחות מתקדמת
המשפחתית הקומפקטית של פולקסווגן מחליפה מנועים, משדרגת בטיחות ומשפרת את ביצועים בגרסת ה-GTI
אחרי שסיאט לאון, סקודה אוקטביה ואודי A3 עברו לסדרת המנועים החדשה של קבוצת פולקסווגן, הגיעה תורה של הגולף להתעדכן. במקום מנוע 1.4 ליטרים שנמכר בשני הספקים שונים, מקבלת הגולף צמד מנועים בנפחים שונים. בנוסף חל שיפור באבזור הבטיחות של הרכב וגרסת ה-GTI הספורטיבית התחזקה.
מנוע ה-1.4 ליטרים היוצא, בהספק של 125 כ"ס, מוחלף במנוע שלושה צילינדרים בנפח ליטר. ההספק ירד ל-115 כ"ס והזינוק ל-100 קמ"ש איטי כעת בשבע עשיריות השניה, אך צריכת הדלק התיאורטית השתפרה במעט והיא עומדת על 20.8 ק"מ לליטר. המחיר ללא שינוי: 132 אלף שקלים.
הגרסה החזקה יותר שמרה על הספק של 150 כ"ס, אך נפח המנוע גדל ב-100 סמ"ק ל-1.5 ליטרים, התאוצה ל-100 קמ"ש עומדת כעת על 8.3 שניות וצריכת הדלק על 19.2 ק"מ לליטר. בשני הנתונים זו נסיגה קלה ביחס למנוע הקודם. המחיר לעומת זאת, התייקר ב-2,000 שקלים ועומד מעתה על 146 אלף שקלים. שני המנועים משודכים לתיבה כפולת מצמד עם שבעה יחסים.
הגולף עם מנוע ה-1.0 ליטר משווקת ברמת גימור "קומפורטליין", ובניגוד לעבר כוללת כעת גם חיישני גשם ותאורה, מראה נגד סנוור וחישוקי "16 (לעומת "15 עד כה). גרסת ה-1.5 ליטר משווקת ברמת הגימור "קומפורטליין פלוס" הכוללת גם גג שמש פנורמי, מפתח חכם, חישוקי "17 ולוח מחוונים דיגיטלי. אל מפרט הבטיחות, שכלל עד עתה בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית, התווספה גם מערכת לתיקון סטיה מנתיב.
לצד הגרסאות הרגילות של הגולף, החלה היבואנית צ'מפיון מוטורס לשווק גם את גרסת ה"פרפורמנס" של הגולף GTI הספורטיבית. בגרסה זו עלה ההספק מ-230 ל-245 כ"ס, נוסף דיפרנציאל קדמי (מכאני) מוגבל החלקה מלפנים ומערכת בלימה משודרגת. המחיר עלה ב-10,000 שקלים ויעמוד על 225 אלף שקלים.
הכותב חבר מערכת iCar