שתף קטע נבחר

השקה עולמית בפתח תקווה - סקודה חשפה סקאלה

סקודה בחרה דווקא באם המושבות כאתר חשיפת סקאלה, הדגם החדש והסופר-חשוב שלה. קבלו את כל הפרטים והתמונות מאירוע ההשקה העולמית. תחילת שיווק בישראל: אמצע 2019

באירוע ההשקה עולמית שנערך בפתח תקווה חשפה הערב (ה') סקודה את הסקאלה, משפחתית קומפקטית ומחליפת הראפיד הוותיקה שמתקשה כבר להתחרות בדגמים מודרניים משמעותית של המתחרות הישירות. לדברי יבואנית המותג לישראל, חברת צ'מפיון, הסקאלה תשווק כאן החל מאמצע השנה הבאה.

 

שוחחנו עם ברנרד מאייר, יו״ר הנהלת סקודה

 

סקודה סקאלה (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)
בשונה מהראפיד, הסקאלה תוצע רק במרכב האצ'בק-חמש-דלתות. היא מבוססת על פלטפורמת MQB A0 המודולרית שמעניקה בסיס גם לפולקסווגן פולו וסיאט איביזה, אך בוחרת בתצורה מוארכת יותר. בהשוואה לראפיד ספייסבק היא ארוכה ב-6 ס"מ (436 ס"מ), רחבה ב-9 ס"מ (179 ס"מ) וגבוהה בסנטימטר (147 ס"מ). בסיס הגלגלים שלה ארוך ב-5 ס"מ (265 ס"מ) ולדברי סקודה, נתון זה מעניק לנוסעיה מרחב מחייה דומה לזה שמעניקה האוקטביה. תא המטען - עם אפשרות לפתיחה חשמלית - מכיל 467 ליטר, כ-70 ליטר יותר מהראפיד ספייסבק.

 

סקודה סקאלה (ניר בן זקן)
סקודה סקאלה(ניר בן זקן)

 

העיצוב החיצוני מיישר קו עם הקו העדכני של סקודה, לרבות סבכת פסים מסורתית ויחידות תאורה צרות המקנות מראה דינמי. במאמץ למצב אותה גבוה מהראפיד, עושה תא הנוסעים שימוש בחומרים איכותיים ורכים יותר לרבות ריפודי עור ואלקנטרה, גימורים דמויי עץ ואלומיניום ולוח מחוונים דיגיטלי ("12.25) ומסך מגע גדול ("9.2). אבזור הבטיחות כולל תשע כריות אוויר, מערכת הסוגרת את החלונות ומותחת את החגורות בהכנה לקראת תאונה. כמקובל יש גם אביזרי סיוע לנהיגה כמו בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתראת שטחים מתים.

 

סקודה סקאלה (ניר בן זקן)
סקודה סקאלה(ניר בן זקן)

 

היצע מנועי טורבו בנזין כולל שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר ובשתי רמות הספק 95 כ"ס (17.5 קג"מ) או 115 כ"ס (20 קג"מ), וארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם 150 כ"ס (25 קג"מ). בנוסף יוצע גם מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר (115 כ"ס), וגרסת גז טבעי (CNG) למנוע 1.0 ליטר עם 90 כ"ס. המנועים משודכים לתיבות ידניות (חמישה הילוכים בגרסאות הבסיס, שישה בבכירות) או לכפולת מצמד עם שבעה יחסים.

סקודה סקאלה (ניר בן זקן)
סקודה סקאלה(ניר בן זקן)

 

לדברי סקודה, הבחירה בישראל להשקת הדגם הכה-חשוב שלה היא עדות להצלחת המותג בישראל. מאז החל השיווק המקומי ב-1991, עם דגמי פייבוריט ופורמן, עלו על כבישי ישראל יותר מ-200 אלף סקודות - רבות מהן כמוניות - ובכך הפך המותג הצ'כי ליצרן אירופאי הנמכר ביותר אצלנו, והוא עושה זאת כבר שש שנים ברציפות.

 

סקודה סקאלה (ניר בן זקן)
סקודה סקאלה(ניר בן זקן)

 

בסקודה מדגישים את הדומיננטיות לה זוכות הסופרב, האוקטביה והראפיד בקטגוריות השונות, כמו-גם את העובדה כי גם ציי הרכב המוסדיים מעדיפים פעמים רבות את דגמי היצרנית השונים - לרבות ניידות משטרה, רכבי שרד שונים ועוד. בנוסף מדגישים ביצרנית את שיתוף הפעולה הפורה עם סטארט-אפים ישראלים בתחום הרכב כמו ארדיין, אנאגוג, אוטונומו ו-XM סייבר. בסקודה מציינים כי ישראל הפכה בשנים האחרונות למשמעותית עבור עולם הרכב בתחום הפיתוחים הטכנולוגיים, עם כ-500 חברות סטארט-אפ וקבוצות מחקר העוסקות בתחום, צמיחה של כ-600% לעומת 2013.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ניר בן זקן
סקודה סקאלה בהשקה עולמית
ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים