שתף קטע נבחר
 

סקודה בוחנת הקמת רשת לטעינת מכוניות חשמליות בישראל

יום אחרי ההשקה העולמית של הסקאלה החדשה בפתח תקווה, אלן פאבה, מס 2 ביצרן הצ'כי, מסכם את האירוע ("למדתי מילה חדשה: צ'יק צ'ק"), מגלה מתי תפסיק סקודה לייצר דגמי בנזין וכיצד היא תתחרה בדאצ'יה

מעט לאחר שהסתיימה השקת סקודה סקאלה, מכונית ראשונה בהיסטוריה שנחשפת בהשקה עולמית דווקא בישראל, יכול היה אלן פאבה (51), חבר דירקטוריון סקודה ומנהל המכירות והשיווק העולמי של החברה, לשחרר קצת את העניבה. "בבוקר עוד היה קצת חוסר ארגון באולם האירוע, אבל אז לימדו אותי המפיקות מילה חדשה: 'צ'יק צ'ק', ובאמת בערב הכל היה נהדר, והיה אירוע מרגש שהדגים את הקשר המיוחד של סקודה וישראל. יתכן שנקיים אצלכם אירועים נוספים כאלה בעתיד".

 

השקת סקודה סקאלה בישראל: 

צילום: אבי חי

צילום: אבי חי

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

הקמתם בתל אביב את סקודה דיגילאב, שמרכזת את הקשר ביניכם לחברות אוטו טק ישראליות. מתי נראה טכנולוגיות ישראליות במכוניות שלכם?

"יש כאלה כבר היום, אבל נראה יותר בעוד שנה ושנתיים. צריך לזכור שהרבה משיתופי הפעולה שלנו עם חברות ישראליות הן לא עבור המכוניות עצמן, אלא כשירותים לארגון, לסוכנים וללקוחות".

 

הגעתם אצלנו לנתח שוק של 8%. יש לזה תקדים מלבד בצ'כיה?

"בשוק הביתי אנחנו עם 35%, בסלובקיה השכנה 20% ובפולין.15%. אבל ככל שהולכים דרומה נתח השוק נמוך משמעותית, 6% בגרמניה, 2% בספרד ו-1.5% בצרפת. ישראל חריגה, ואנחנו שמחים. כמו שאמר בטקס פרופסור יצחק סוארי, יו"ר צ'מפיון ואלייד, 'יש התאמה בין המוצרים שלנו לטעם הישראלי'".

 

סקודה סקאלה (ניר בן זקן)
סקודה סקאלה - השקה עולמית בפתח תקווה(ניר בן זקן)

 

אתם משיקים בפעם הראשונה מכונית האצ'בק קומפקטית מודרנית, אבל השוק הזה הולך ונעלם, הלקוחות מעדיפים ג'יפונים.

"זו מגמה מאוד חזקה אצלכם בישראל, אבל באירופה השוק הזה עדיין משמעותי, 1 מכל 7 מכוניות שנמכרות ביבשת היא קומפקטית. בשנתיים האחרונות הוא שומר על יציבות עם 10-15 אחוז נתח שוק".

 

תהיה לסקאלה גרסה חשמלית?

"החשמליות בקבוצת פולקסווגן יתבססו כולן על פלטפורמה חדשה, MEB, והסקאלה בנויה על פלטפורמה אחרת, ה-MQB. אנחנו בודקים את הנושא של גרסאות היברידיות עבורה, אבל יהיו לנו מכוניות חשמליות אחרות, הפוליטיקאים והסכם פריז מובילים את השוק ל-100% חשמליות.

 

"נתחיל בשנה הבאה עם גרסה חשמלית לסיטיגו הקטנה. ב-2025 אני מעריך ש20% מהמכוניות שלנו יהיו חשמליות, צפוי שנגיע ל-100% ב-2040. אבל הקצב תלוי מאוד בנכונות של הלקוחות לאמץ את השינוי ולשלם עבורו כי המכוניות החשמליות יהיו יקרות יותר - לא רק ביכולת שלנו לספק את הביקושים".

 

החשמליות מוצגות כידידותיות מאוד סביבתית לעומת בנזין ודיזל, אבל גם ייצור חשמל תורם זיהום.

"תלוי מאוד כיצד מיוצר החשמל. באוסטריה כל הייצור סולארי וממקורות מתחדשים, בגרמניה עדיין מפיקים חשמל מפחם. ותלוי גם איך ממחזרים או משתמשים מחדש בסוללות. אבל אין ספק שמבחינת פליטת פחמן דו-חמצני, החשמליות עדיפות".

 

תיכנסו גם לעסקי טעינת החשמליות?

"כן, נרצה להציע ללקוחות את החבילה הכוללת, עם עמדת טעינה לחנייה הביתית, טעינה במרכזים מסחריים וטעינה מהירה בכבישים בין עירוניים. אנחנו כבר חלק מקונסורציום שמניח באירופה עמדות טעינה מהירה בכבישים מהירים".

 

תציעו את השירותים האלה גם בארץ?

"אנחנו מנהלים שיחות בנושא עם צ'מפיון מוטורס. יש בישראל ביקוש לחשמליות והממשלה נהגה בחוכמה כאשר העניקה להן הטבות מס, כדי לעודד את הנהגים לעבור לטכנולוגיה הישראלית".

 

האוקטביה הנוכחית כבר בת 6. נראה דור חדש שלה ב-2019?

"אוקטביה חדשה תושק ב-2020. ב-2019 נשיק גרסה היברידית נטענת לסופרב, וגם קרוסאובר שלישי, אח קטן יותר לקארוק ולקודיאק".

 

קיבלתם לאחרונה בקונצרן פולקסווגן אחריות לשוק ההודי. מה המשמעות עבור סקודה?

"השוק ההודי עומד כיום על כ-4 מיליון מכוניות וצפוי לעבור את ה-6 מיליון ב-2025. בשנה שעברה מכרנו שם רק 17 אלף מכוניות, למרות שיש לנו מפעל. נפתח לשוק ההודי ולשווקים נוספים דגם מוזל חדש, השוק שם לא צריך הרבה דברים שאנחנו מציעים באירופה ומייקרים את המכוניות".

 

כלומר גם לכם תהיה דאצ'יה?

"המכוניות יהיו סקודה, ייבנו בהתאם לערכים של החברה, ויימכרו תחת שמה. אם יהיה ביקוש נציע אותן גם באפריקה ובמזרח התיכון, אבל לא באירופה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים