הגבירו את הרמוקולים: כך נשמעת מכונית העל החדשה של אסטון מרטין
היצרנית הבריטית חושפת את הנתונים על המנוע החדש של מכונית העל "ואלקירי", המבטיחה ביצועים של פורמולה 1 בכביש הציבורי
אסטון מרטין חושפת פרטים טכניים על יחידת ההנעה של מכונית העל העתידית, הוואלקירי,
אותה היא מפתחת בשיתוף קבוצת הפורמולה 1 של רד בול. הנתונים: V12 אטמוספרי בנפח 6.5 ליטר עם 1,000 כ"ס, קו אדום למנתק הצתה ב-11,100 סל"ד ולא פחות חשוב - צליל אלוהי של מנוע אטמוספרי הנושם אוויר בכוחות עצמו.
אסטון מרטין ורד בול משתמשות בספקים חיצוניים נוספים למכלולי המכונית: תיבת שבעה הילוכים סיקוונסיאלית פותחה במיוחד על ידי ריקארדו; בלמים קלי משקל אותם תייצר אלקון; מערכת החשמל לניהול המנוע; בקרת המשיכה ובקרת היציבות יסופקו על ידי בוש והצמיגים (265/30R20 מלפנים ו-325/30R21מאחור) פותחו על ידי מישלין.
בשונה מהמתחרות, מרצדס פרוייקט 1 ומקלארן ספידטייל, אסטון מרטין בחרה כבסיס במנוע אטמוספרי שפותח על ידי קוזוורט הבריטית, המתמחה בייצור מנועים למכוניות מרוץ. נתון המומנט עומד על 75.5 קג"מ והוא מושג ב-7,000 סל"ד, טורים בהם גם מנועים של מכוניות ספורטיביות כבר מתקשים לנשום. כוח זמין לסל"ד נמוך יותר יתקבל על ידי מנוע חשמלי שישולב ביחידת ההנעה, ופרטים עליו יסופקו בהמשך.
המנוע בתצורה אחורית מרכזית, ומשמש חלק משלדת הרכב, מחובר בחלקו הקדמי לתא הנוסעים ובקצה השני לתת השלדה של המיתלים האחוריים. המשמעות היא שהוא נדרש לעמוד בעומסי פיתול גבוהים הנגרמים במכונית מסוג זה בזמן האצה, האטה ופנייה, כמו גם בכוח ההצמדה הגבוה שהיא מייצרת.
מרבית איבריו הפנימיים (גל ארכובה, גל זיזים ובוכנה) מיוצרים על ידי חישול יציקת חומר, בעוד הטלטלים והשסתומים עשויים טיטניום. זאת במטרה לספק חוזק מקסימלי במשקל מינימלי, העומד על 210 ק"ג. המנוע עצמו עבר שורה ארוכה של מבחני מעבדה: החל בעומסי האצה והאטה קיצוניים המדמים נסיעה במסלול מרוצים ובמהירות מרבית לאורך זמן ממושך, דרך שימוש יומיומי כמו שיוט או נסיעה עירונית, וכלה בעמידה בתקני זיהום אוויר עדכניים. לדברי קוזוורט אורך החיים של המנוע עומד על 100 אלף ק"מ לפני שיפוץ - נתון יוצא דופן למנוע שכזה, פי שניים מאורך החיים של יחידת ההנעה במרצדס פרוייקט 1.
אסטון מרטין ורד בול משתמשות בספקים חיצוניים נוספים למכלולי המכונית: תיבת שבעה הילוכים סיקוונסיאלית פותחה במיוחד על ידי ריקארדו; בלמים קלי משקל אותם תייצר אלקון; מערכת החשמל לניהול המנוע; בקרת המשיכה ובקרת היציבות יסופקו על ידי בוש והצמיגים (265/30R20 מלפנים ו-325/30R21מאחור) פותחו על ידי מישלין.
מנוע אסטון מרטין וואלקרי