לקסוס ES - החל מ-289 אלף שקל
לקסוס מתחילה לשווק בישראל את ה-ES, מכונית הסאלון היוקרתית שמחליפה את ה-GS הנושנה שייצורה הופסקה
לקסוס מתחילה לשווק בישראל את ה-ES,
דור שביעי למכונית הסאלון של החברה שנמכרה עד עתה בצפון אמריקה, וכעת תגיע גם לישראל ואירופה כמחליפת ב-GS
המיושנת שייצורה הופסק. תג המחיר מתחיל ב-289 אלף שקל, 60 אלף שקל פחות מה-GS.
ה-ES של לקסוס מבוססת על פלטפורמת GA-K המשותפת גם לטויוטה אבלון שלא שווקה כאן מעולם (אך נמכרה בהצלחה גדולה בארה"ב), עם תצורת מנוע רוחבית והנעה קדמית, זאת לעומת הנעה אחורית קלאסית ב-GS המוחלפת. בהשוואה לה היא ארוכה ב-9.5 ס"מ (497.5 ס"מ), רחבה ב-2.5 ס"מ (186.5 ס"מ) ונמוכה בסנטימטר (144.5 ס"מ). בסיס הגלגלים ארוך ב-2 ס"מ (287 ס"מ) ויחד עם תצורת המנוע וההנעה השונים, היא אמורה להציע מרחב מחיה משופר לנוסעים. למרות הגידול בממדים, היא קלה מה-GS ב-55 ק"ג.
היא תשווק אצלנו רק בגרסת ES300h היברידית המשלבת בין מנוע 2.5 ליטר בנזין (178 כ"ס) למנוע חשמלי (120 כ"ס), עם תפוקה משולבת של 218 כ"ס העוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה. הביצועים: 8.9 שניות ל-100 קמ"ש (קיצוץ של עשירית שניה), 180 קמ"ש מרביים וצריכת דלק משולבת של 22.7 ק"מ לליטר, שיפור של כ-10% מה-GS300h.
רשימת האבזור כוללת בגרסת הבסיס (ב-289 אלף שקל) מסך תצוגה בגודל "8 עם מצלמת נסיעה לאחור, ריפודי עור, כיוון חשמלי להגה ולמושבים הקדמיים (כולל קירור וחימום), בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים למושב האחורי, מפתח חכם, חלון שמש וחישוקי "18 קלים. אבזור הבטיחות כולל 10 כריות אוויר, בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטחים מתים זיהוי תמרורים ותאורה דינמית עוקבת פניה.