סיאט אטקה תוספת גובה, מרצדס טנדר תופס פוזה
סדנאות רכב מסביב לעולם דואגות היטב לאלה שחייבים להיות שונים, בעלי רכב שמעוניינים במבטים מכל עבר וסתם משועממים עם כסף מיותר. קבלו שתי דוגמאות
והפעם, משהו אזוטרי לגמרי. שתי סדנאות שיפורי רכב באירופה חשפו צמד אבות טיפוס יוצאי דופן - האחד לרכב הפנאי הספרדי סיאט אטקה,
השני לטנדר הגרמני מרצדס X קלאס.
מבחינה עיצובית מקבל רכב הפנאי צמד יחידות תאורת לד על הגג, כנפיים בולטות סביב בתי הגלגלים, תוספת מיגוני גחון, ספוילר בקצה דלת תא המטען ורביעיית מפלטים בפגוש האחורי. את ההופעה משלימים צביעת חאקי-מט ייחודית למרכב. עלות ההסבה המלאה בגרמניה: כ-60 אלף שקלים.
בשונה מהסבות אחרות לתצורת 6X6 כמו אלה של הנסי לטנדרים האמריקאים של פורד או שברולט, או של סדנה סינית לג'יפ רנגלר, המשביחות את יכולת השטח, הסדנה הפולנית טוענת כי התכוונה לשפר את יכולות הכביש של הטנדר. זו מתבצעת תודות לקיט הנמכה, שינוי בשפיעת זוויות הגלגלים (בדומה לרכבי מירוץ), צמיגי ברידג'סטון פוטנזה דביקים ובלמי ענק מחוררים ומחורצים.
JE דיזיין הגרמנית, המוכרת היטב בתחומה, הציגה קיט הסבה לשדרוג יכולת השטח של גרסאות ההנעה הכפולה (4Drive) בסיאט אטקה, להוציא גרסאות FR וקופרה הספורטיביות. השינוי העיקרי מכאנית הוא תוספת של 3 ס"מ למרווח הגחון תודות למיתלים שונים וצמיגי שטח דו-שימושיים גדולים יותר של BFGoodrich AT במידה 215/65. סוליות הגומי האגרסביות עוטפות חישוקי "16 ייחודיים ו"ספייסרים" הגדילו את מפסק הסרנים ב-4 ס"מ.
מבחינה עיצובית מקבל רכב הפנאי צמד יחידות תאורת לד על הגג, כנפיים בולטות סביב בתי הגלגלים, תוספת מיגוני גחון, ספוילר בקצה דלת תא המטען ורביעיית מפלטים בפגוש האחורי. את ההופעה משלימים צביעת חאקי-מט ייחודית למרכב. עלות ההסבה המלאה בגרמניה: כ-60 אלף שקלים.
סדנת קרלקס דיזיין הפולנית, המתמחה בשיפור ושדרוג מכוניות יוקרה וספורט, החלה לאחרונה גם להציע גם מגוון שיפורים עיצוביים לטנדרים שונים. כעת היא חושפת את האקסי מונסטר X, גרסת 6X6 לטנדר של מרצדס.
חלקי המרכב של הטנדר הוחלפו ביחידות עשויות סיבי פחם, כולל מכסה מנוע עם כונסי אוויר ופגוש קדמי עם פתחי אוורור בולטים. יש גם כננת, בתי גלגלים מורחבים וארגז מוארך על-מנת להכיל את הסרן הנוסף בהסבה ל-6X6. פנים הארגז צבוע צהוב שערורייתי והוא מכיל כננת להעמסת טרקטורון או חילוץ לאחור, ודלת תא מטען בעיצוב האות X, אף היא מסיבי פחם.
בשונה מהסבות אחרות לתצורת 6X6 כמו אלה של הנסי לטנדרים האמריקאים של פורד או שברולט, או של סדנה סינית לג'יפ רנגלר, המשביחות את יכולת השטח, הסדנה הפולנית טוענת כי התכוונה לשפר את יכולות הכביש של הטנדר. זו מתבצעת תודות לקיט הנמכה, שינוי בשפיעת זוויות הגלגלים (בדומה לרכבי מירוץ), צמיגי ברידג'סטון פוטנזה דביקים ובלמי ענק מחוררים ומחורצים.
מרצדס X קלאס 6X6