המכוניות שינחתו כאן ב-2019: מדאצ'יה עד מיצובישי (חלק ב')
שוק הרכב המקומי מתמרק לקראת השנה החדשה בה צפויים לנחות כאן עשרות דגמים חדשים. חלקם לא פחות מפורצי דרך עבור יבואניות שונות. קבלו את הרשימה המלאה מד' ועד מ'
בשנה האזרחית הקרובה ישיקו יבואני הרכב עשרות דגמים חדשים, שיצטרפו או יחליפו חלק ממאות הדגמים המשווקים כיום באולמות התצוגה. אחרי שנחשפתם לחלק הראשון
בו סקרנו את אודי עד בנטלי, קבלו את החלק השני בו מוזכרות כמה מהמכוניות החשובות ביותר שצפויות להגיע השנה.
רק זכרו כי למרות שיתוף הפעולה מצד יבואניות הרכב, ניסיון העבר מלמד כי לא כל הדגמים המתוכננים להגיע אכן יגיעו. קחו גם בחשבון כי יתכנו מקרים בהם מעדיפות יבואניות שלא לחשוף את הקלפים ובונות על הפתעה מקדמת-מכירות.
דאצ'יה
הדאסטר הפופולארי יקבל באמצע השנה את מנוע טורבו-בנזין חדש שפיתחה רנו, עם ארבעה צילינדרים בנפח 1.33 ליטרים הממוקם גם בחרטומו של מרצדס A קלאס, במקום יחידת ה-1.2 ליטר שהוצעה עד כה בגרסת הבסיס. הוא יוצע בשתי רמות הספק, 130 כ"ס (10 כ"ס יותר מהדגם הנוכחי) או 150 כ"ס, שהיה הדגם החזק ביותר בהיצע המותג מעולם.
המנוע ישודך רק לתיבת שישה הילוכים ידנית והנעה קדמית, כשהנעה כפולה תצטרף להיצע לקראת סוף השנה. מסך המגע - בגודל "7 - יקבל בכל הגרסאות עדכון, עם אפשרות צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto. לצער היבואנית ובעיקר רוכשי הרכב, מערכות בטיחות אקטיביות חשובות לא יוצעו בקרוב.
הונדה
ה-CR-V החדש, דור חמישי לרכב הפנאי הנמכר ביותר בעולם, נחשף כבר לפני כשנתיים אך רק באמצע 2019 יגיע לישראל. בעולם הוא מוצע עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר, או יחידת הנעה היברידית המשלבת בין מנוע 2.0 ליטר בנזין למנוע חשמלי בגרסאות עם חמישה או שבעה מקומות ישיבה. בשלב זה עדיין לא ידוע איזה גרסאות תשווק כאן היבואנית.
וולוו
ה-S60 החדשה, דור שלישי בשושלת של המשפחתיות הגדולות מהבית השוודי-סיני, תנחת כאן ברבעון השני השל השנה, היישר ממפעל החברה בדרום קרוליינה. בעבר זכתה לפופלאריות בשוק הישראלי תודות לתג-מחיר נמוך מהמתחרות האירופאיות, אך הפעם כנראה תמוצב ראש-בראש מולן גם מבחינה פיננסית.
לקראת סוף השנה יורחבו גרסאות רכב הפנאי הקטן XC40, עם מנוע T3 בסיסי (שלושה צילינדרים, טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר, 156 כ"ס) וגרסה היברידית נטענת. פולסטר 1, הקופה היברידית והדגם הראשון שמייצרת חטיבת הביצועים, עשויה לנחות אף היא לקראת סוף השנה.
טויוטה
הענקית היפנית כבר חשפה בישראל את הקורולה החדשה (דור 12), שתוצע לראשונה גם עם יחידת הנעה היברידית, לצד אחד מוותיקי קטגוריית רכבי הפנאי, הראב4. מחיר שני הדגמים החשובים כבר פורסם ויחידות ראשונות שלו כבר עלו על הכביש, אך הקורולה תגיע במהלך הרבעון הראשון.
גרסאות הסטיישן וההאצ'בק שבעבר כונו אוריס יכונו מעתה קורולה, ויגיעו הנה ברבעון הראשון של השנה, בעוד מתיחת הפנים לפריוס תגיע ברבעון השני. חובבי הגה יתאכזבו לגלות כי הסופרה לא צפויה לנחות כאן כלל.
יגואר
מלבד התחלת המסירות של רכב הפנאי החשמלי I-פייס, לא צפויה היצרנית הבריטית להציג כאן דגמים חדשים. ה-XE תעבור מתיחת פנים קלה עם יחידות הנעה היברידיות-קלות במטרה לסייע לה להתמודד מול מתחרות עדכניות , ותנחת כאן לקראת אמצע השנה.
יונדאי
שיווק ה-i25 הופסק לאחרונה ובמקומה תגיע ברבעון הראשון מחליפה החוזרת לשם "אקסנט" ותיוצר בהודו. המשפחתית הקטנה - בדור חמישי - תציע ממדים גדולים מבעבר (בסיס גלגלים 258 ס"מ), מערכות בטיחות מתקדמות ותצויד באותם מנועי 1.4 ליטר ו-1.6 ליטר בשידוך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית. האלנטרה תנחת כאן לאחר מתיחת פנים קלה ותוספת מערכות בטיחות שלא הוצעו בדגם הנוכחי, עם אותה יחידת הנעה זהה לדגם היוצא.
בינואר יחל שיווק האיוניק החשמלית עם טווח נסיעה של 250 ק"מ ובאמצע השנה ינחת כאן הקונה החשמלי בגרסה בכירה עם 449 ק"מ בין טעינות. עוד תשווק עם פתיחת השנה ה-i30N הספורטיבית, בגרסה החזקה עם 275 כ"ס, תיבת 6 הילוכים ידנית, דיפרנציאל מוגבל החלקה ובלמים משודרגים.
לקסוס
חטיבת היוקרה של טויוטה תתחיל לשווק במרץ את ה- UX, רכב פנאי קטן המתבסס על טויוטה C-HR הצפוי להתמודד מול אודי Q2 ומיני קאנטרימן. הוא יצויד ביחידת הנעה היברידית ואפשרות להנעה כפולה באמצעות מנוע חשמלי המחובר ישירות לגלגלים האחוריים.
לנד רובר
ריינג' רובר איווק, מרבי המכר של המותג, ינחת כאן בחודש מרץ בדור שני וחדש. הפעם עם ממדים מעט גדולים יותר (2 ס"מ לבסיס הגלגלים) במטרה לשפר את מרחב המחיה לנוסעים. הוא יוצע רק במרכב חמש דלתות ובגרסאות הנעה כפולה עם מנועי ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר טורבו-בנזין או טורבו דיזל, הנתמכים מערכת היברידית-קלה וטווח הספק שעומד בין 150 כ"ס ל-300 כ"ס. לקראת סוף השנה תנחת כאן מתיחת פנים לדיסקברי ספורט, עם אותן יחידות הנעה מודרניות.
מאזדה
מאזדה 3 חדשה, דור רביעי למי שהייתה בעבר אחת מהמכוניות הנמכרות ביותר בישראל, תנחת כאן ברבעון השלישי של 2019. היא שומרת על עיצוב דומה לקודמתה, בעלת תא מטען מעט גדול יותר (בשל מעבר למתלה אחורי בסיסי מסוג קורת מתח). מתחת למכסה המנוע יוצע ה-Skyactiv-X החדש של היצרנית בגרסה הבכירה. גרסאות בסיס יקבלו את אותם מנועי בנזין 1.5 ליטר ו-2.0 ליטר מהדגם היוצא.
בינואר תח היבואנית לשווק 6, ו-CX3 אחרי מתיחות פנים עם שינויי עיצוב קלים ותוספת אבזור. במקביל תשווק היבואנית כאן גם את ה-MX5 המעודכנת עם יחידת הנעה חזקה יותר (184 כ"ס, תוספת של 24 כ"ס), מערכות בטיחות מתקדמות ותג-מחיר שצפוי להתייקר במעט.
מזראטי
היצרנית האיטלקית, שסבלה מצניחה משמעותית של 39% במכירות השנה, לא תשיק דגמים חדשים בשנה הבאה. החדשות היחידות יהיו גרסת קצה לרכב הפנאי לבנטה, עם GTS וטרופאו בעלי מנועי V8 בהספק של 550 כ"ס ו-600 כ"ס בהתאמה.
מיני
הקלאבמן,
הדגם הגדול ביותר במשפחת מיני, ישווק כאן בגרסת JCW עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין ו-231 כ"ס. מיני בעלת יחידת הנעה חשמלית מלאה תגיעה ככל הנראה רק ב-2020.
מיצובישי
אאוטלנדר PHEV מעודכן ינחת כאן בסוף הרבעון הראשון של השנה, עם יחידת הנעה עדכנית הכוללת מנוע בנזין חדש (מחזור אטקינסון) בנפח 2.4 ליטר המחליף את ה-2.0 ליטר, מנוע חשמלי חזק יותר וסוללות גדולות מבעבר (13.8 kWh) המאפשרות טווח חשמלי גדול יותר.
הכותב חבר מערכת iCar