שתף קטע נבחר

המכוניות שינחתו כאן ב-2019: מפיז'ו עד שברולט (חלק ה')

שוק הרכב הישראלי צפוי לערוך בשנה הקרובה היכרות עם עשרות דגמים חדשים ומעודכנים. קבלו את החלק החמישי והאחרון בסדרת דגמי 2019

מתקפת הדגמים של 2019 תתחיל ממש בקרוב, ובמהלך השנה הקרובה נפגוש לא מעט חרטומי מכוניות חדשים על כבישי ישראל. אחרי שסקרנו את מרבית מותגי הרכב בכתבות הקודמות, נותרנו עם השמות האחרונים על פי סדר הא'-ב', וגם כאן יש כמה דגמים משמעותיים.

 

 

חלק א': אודי עד בנטלי

חלק ב': דאצ'יה עד מיצובישי

חלק ג': מרצדס עד סיאט

חלק ד': סיטרואן עד פורשה


כמו תמיד, חשוב לזכור שהרשימה מייצגת את התכניות הנוכחיות של יבואני הרכב, אך ייתכנו בהחלט שינויים במהלך השנה. חלק מהדגמים ישארו בחו"ל ולא יגיעו ארצה, בעוד אחרים עשויים להפתיע ולנחות כאן ללא הודעה מוקדמת.

 

פיז'ו

פיז'ו 508 (צילום: ניר בן זקן)
פיז'ו 508(צילום: ניר בן זקן)
המותג הצרפתי ישיק השנה רק מכונית אחת חדשה, 508 בדור שני למשפחתית הגדולה. היא תנסה להתמודד בקטגוריה הולכת ונעלמת עם עיצוב ייחודי, יחידות הנעה מודרניות והבטחה לאיכויות דינמיות גבוהות מבעבר. במהלך השנה יוצג דור חדש ל-208, אך הוא ככל הנראה יגיע רק ב-2020. גם גרסאות היברידיות נטענות ל-3008 ול-508 יוצע כאן באותו מועד.

 

פרארי

פרארי 812 סופרפאסט ()
פרארי 812 סופרפאסט
את השנה תפתח פרארי אצלנו עם המכונית החזקה ביותר בהיצע שלה, ה-812 סופר-פאסט, מחליפת ה-F12 ברלינטה כספינת הדגל של היצרנית. היא שומרת על מנוע V12 אטמוספרי אבל עם נפח מוגדל ל-6.5 ליטר ו-800 כ"ס שעוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת 7 הילוכים כפולת-מצמד סופר-מהירה. הזינוק ל-100 קמ"ש מסתיים תוך 2.9 שניות והמהירות המרבית עומדת על 340 קמ"ש.

 

פרארי 488 פיסטה ספיידר ()
פרארי 488 פיסטה ספיידר
ברבעון השני של השנה תנחת כאן ה-488 פיסטה, גרסת קצה ל-488 GTB. מנוע V8 כפול מגדשי טורבו מפיק 720 כ"ס (50 כ"ס יותר) ושימוש בחלקי מרכב מסיבי פחם מפחית את המשקל העצמי ב-90 ק"ג. מסיטי אוויר שונים משפרים את כוח ההצמדה ב-20 אחוז. הזינוק ל-100 קמ"ש עומד על 2.85 שניות (קיצוץ של 0.15 שניות) והמהירות המרבית על 340 קמ"ש (10 קמ"ש יותר). הפיסטה ספיידר תנחת כאן רק ב-2020.

 

קדילאק

קאדילק XT4 ()
קאדילק XT4
ברבעון הראשון יתרחב היצע הדגמים הצנוע של מותג היוקרה האמריקאי עם ה-XT4, רכב פנאי קטן ממדים (במונחים אמריקאיים), אבל נדיב מידות ביחס לקטגוריה, עם מנוע מוגדש בנפח 2.0 ליטר ותיבת 9 הילוכים, בגרסאות הנעה קדמית או כפולה. בסוף הרבעון הראשון תנחת כאן גם CT6 מתוחת פנים, זמן לא רב לפני הפסקת הייצור המתוכננת. ה-XT6, רכב פנאי חדש שיוצג בתערוכת דטרויט הקרובה, עשוי לנחות כאן בסוף השנה. 

 

קיה

קיה ספורטאז' ()
קיה ספורטאז'
כבר ברבעון הראשון של השנה תשיק קיה שני דגמים משמעותיים. סיד החדשה, דור שלישי למשפחתית הקוריאנית, תגיע בגרסאות האצ'בק וסטיישן. כמו האחות יונדאי i30, גם היא תצויד במנוע טורבו-בנזין (1.4 ליטר, 140 כ"ס), תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד ומערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כציוד תקני. עם זאת, הפרוסיד המעוצבת וה-GT המחוזקת, שני דגמים מעניינים שעשויים היו להוסיף צבע ולקדם תדמית בארסנל קיה המקומי,  לא יעשו עליה.

כן יגיע באותה תקופה הספורטאז', לאחר מתיחת פנים של אמצע החיים. השינוי המשמעותי יהיה הפסקת שיווק מנוע 1.6 ליטר, אם כי עוד לא ברור אילו מנועים יוצעו במקומו. גרסת הדיזל הבכירה עם מערכת היברידית קלה (48V) לא צפויה לנחות כאן.

קיה פורטה ()
קיה פורטה

במחצית השניה צפויות חדשות מסעירות יותר, עם נחיתתה של נירו EV החשמלית בעלת טווח נסיעה מוצהר של 455 ק"מ, כמו-גם פורטה חדשה (דור שלישי), עם מערכות בטיחות מתקדמות אך גם עם מנוע בנזין 1.6 ליטר הוותיק שעבר בירושה מהדגם היוצא. רכב פנאי המכונה כעת SP2 וטרם נחשף, יתבסס על יונדאי קונה, ימוצב בין הסטוניק לספורטאז' ועשוי לנחות כאן בסוף השנה.

 

קרייזלר

דודג' ()
דודג' צאלנג'ר וצ'ארג'ר
הראם המעודכן עם תוספת הספק (385 כ"ס) ובעיקר מומנט (128.4 קג"מ) למנוע הקאמינס, ינחת כאן בסוף השנה. דגמי מותג אחרים כמו  הדוראנגו, רכב פנאי בעל שבעה מקומות ישיבה, לא צפויים לעשות עליה בקרוב.

 

רנו

רנו מגאן RS (צילום: רונן טופלברג)
רנו מגאן RS(צילום: רונן טופלברג)

 

המגאן סדאן המכונה "גרנד-קופה" תשווק בתחילת השנה עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.33 ליטר החדש של הקונצרן (במקום ה-1.2 ליטר) ו-140 כ"ס (8 כ"ס יותר), כשהוא מחובר לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. חשוב יותר, המשפחתית שבעבר הייתה סמל לבטיחות, תקבל מערכות בטיחות מתקדמות כולל בלימה אוטונומית שלא הוצע כאן קודם. יחידת ההנעה ומערכת הבטיחות יוצעו בהמשך גם בגרסת הסטיישן (גרנד טור) ובהאצ'בק.

רנו קדג'אר ()
רנו קדג'אר

 

בסוף הרבעון הראשון יתחיל שיווק המגאן RS, שיחידה אחת ממנה כבר נחתה כאן לצרכי תקינה. היא תשווק רק בגרסת "קאפ" הבכירה עם מיתלים קשיחים יותר ודיפרנציאל טורסן מוגבל החלקה. באמצע השנה יגיע גם קדג'אר מעודכן עם מנוע טורבו-בנזין חדש ומערכות בטיחות כציוד תקני. ברבעון השלישי תגיע קליאו חדשה (דור חמישי), שתוצג רשמית בחודשים הקרובים ותנסה להתמודד מול מתחרות מודרניות בקטגוריית הסופר-מיני.

 

שברולט

שברולט בלייזר ()
שברולט בלייזר
בינואר תנחת כאן ספארק עם מערכת בטיחות מתקדמת הכוללת בלימה אוטונומית, שלא הוצעה במיני הקטנה עד כה. הבלייזר, רכב פנאי חדש ומעוצב המחייה את אחד הדגמים המוכרים של היצרנית בעבר, ינחת כאן ברבעון השני ויתמקם בין האקווינוקס לטראוורס עם מנועי 2.5 או 3.6 ליטר, בשידוך לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית. דור חדש לסילברדו, רב המכר של קטגוריית הטנדרים הגדולים, ינחת כאן בסוף השנה עם עיצוב עדכני ומנוע טורבו-דיזל V8 ותיבת 10 הילוכים אוטומטית חדשה. 

 

MG

MG eZS ()
MG eZS
המותג הסיני ישיק במחצית השניה של 2019 את ה-eZS, גרסת חשמלית לרכב הפנאי. טווח של 430 ק"מ בין טעינות ותג-מחיר נמוך עשויים להפוך אותו למעניין במיוחד. ה-HS, רכב פנאי חדש שיתמקם מעל ה-ZS המשווק כאן, ינחת כאן רק ב-2020.

 

הכותב חבר מערכת iCar


פורסם לראשונה 20/12/2018 21:20

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים