כך נראה לנד רובר דיפנדר הבא
אתם יכולים לשכוח מהזוויות החדות והמראה הספרטני. לנד רובר עומדת להשיק מחדש את הדיפנדר האלמותי ותעשה זאת בכסות מודרנית שעשויה להרחיב את קהל היעד
לדברי לנד רובר, ניסויי הנהיגה באב הטיפוס של הדיפנדר יתבצעו בכביש ובשטח בתנאים קיצוניים לרבות טווח טמפרטורה בין מינוס 40 לפלוס 50 מעלות צלזיוס, באוויר דליל בחמצן בגובה של כמעט ארבעה ק"מ מעל פני הים ועוד.
קים מקלו, סגנית נשיא מחלקת השיווק של JLR (יגואר לנד רובר) בצפון אמריקה אמרה: "זו אחת ההשקות החשובות בעולם. אב הטיפוס נחת כאן בשבועות האחרונים ומיד נכנס לסדרה של ניסויי נהיגה כדי לוודא שהדור הבא של הדיפנדר יהיה בעל בעל יכולת עבירות ושרידות הגבוהות ביותר בשושלת". עוד הוסיפה כי "אחנו מודעים לכך שהדיפנדר הוא אחד מכלי הרכב האהובים בעולם. אנחנו יודעים שלקח לו הרבה זמן להגיע, אבל אנחנו מבטיחים (גם לחובבי המותג) שלא תתאכזבו".
הדיפנדר, שנודע לפני כן בשמות סדרה 1, סדרה 2 וסדרה 3, לפני שקיבל את שמו הנוכחי בתחילת שנות ה-90, במטרה לבדל אותו מרכב השטח השלישי אותו הציגה היצרנית באותה תקופה - הדיסקברי. מאז הוצג לראשונה בתערוכת אמסטרדם ב-1948 ועד הפסקת היצור בסוף ינואר 2016, יצאו משערי המפעל בסוליהול יותר משני מיליון יחידות. לדברי היצרנית, כ-75% מהם עדיין במצב נסיעה.
לנד רובר לא פרסמה כל מידע טכני אודות הדיפנדר הבא, אבל מהתמונות ניתן להבחין כי העיצוב צפוי להיות שונה מזה שאפיין אותו בשבעים השנים האחרונות, אם כי פחות מעורר מחלוקת מה-DC100 קונספט מ-2011, ומזכיר בעיצובו המרובע את הדיסקברי 3. כבעבר, הדיפנדר יוצר בתצורת שלוש או חמש דלתות, בשתיהן הגלגל רזרבי מחובר לדלת תא המטען.
תצורת שלדת הסולם וסרנים חיים עליהם התבסס הדיפנדר הקודם תוחלף בפלטפורמת MLA (ר"ת Modular Longitudinal Architecture) חדשה של היצרנית, עם מרכב אחוד ומיתלים נפרדים מלפנים ומאחור. אלה צפויים לשפר משמעותית את היכולת הדינמית - הבעייתית בעבר - על הכביש, על חשבון יכולת השטח.
עוד ניתן להבחין בתמונות שמערך המיתלים נתמך כריות אוויר המאפשרות מרווח גחון משתנה. גם היצע מנועי הטורבו-בנזין וטורבו-דיזל צפוי להיות העדכני של היצרנית, עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר ו-V6 בנפח 3.0 ליטר. בעתיד יתכן ויוצעו גם יחידות הנעה היברידיות-נטענות וחשמלי-מלא.
משמעות שינויים אלה היא שהדיפנדר הבא לא יוכל לשמש כרכב מבצעי לכוחות צבאיים ברחבי העולם. בצה"ל משמש כיום הדיפנדר כרכב סיור מבצעי לכוחות מיוחדים וכרכב ממוגן המכונה "דוד" למפקדים. במקרה הראשון נבחנים טויוטה לנד קרוזר סדרה 70 ומרצדס G קלאס כמחליפים בעוד את הגרסה הממוגנת מחליף טויוטה היילקס.