כביש 77 נפתח - מצומת עמיעד ועד ערד בלי רמזורים
מצומת עמיעד בצפון ועד באר שבע וערד בדרום. כביש 77 החדש נפתח ויאפשר נסיעה ללא רמזורים לאורך 266 ק"מ
שר התחבורה ישראל כץ וראשי חברת נתיבי ישראל, המנכ"ל נסים פרץ והיו"ר עודד שמיר, חנכו הבוקר את מחלף ישי וסיום פרויקט כביש 77 החדש. המחלף והכביש ייפתחו במלואם ביום שישי הקרוב ויאפשרו נסיעה רציפה העוקפת את הפקקים בצמתים ישי, אלונים והשומרים. הכביש ממשיך לכיוון דרום-מערב ומתחבר לכביש 6 הצפוני החדש ודרומה למנהרת יקנעם. בטקס נמסר כי מעתה ייקרא כל קטע כביש 77 מיקנעם ועד טבריה על שמו של ראש הממשלה המנוח, יצחק שמיר.
השר התייחס לשלוחה המזרחית של כביש 6 כאל מגה-פרויקט והזכיר כי בהמשך ייפתח גם קטע הכביש עד מחלף סומך, ובעתיד יגיע הכביש לכברי ושלומי במערב, ועד קריית שמונה במזרח. הוא התייחס גם לפרויקט הרכבת בין כרמיאל לקריית שמונה הנמצא בתכנון, וציין כי יכלול מנהרה באורך 12 ק"מ לכל כיוון. מנכ"ל נתיבי ישראל התבדח ואמר כי החברה מתקשה לעמוד בקצב הדרישות של השר לפרויקטים חדשים, ועודד אותו להמשיך ולהתמיד בקצב זה.
פתיחת מחלף ישי היא בשורה של ממש לתושבי הצפון היות שהוא מנטרל צוואר בקבוק מהותי במפגשים שבין כביש 77 הישן (צומת ישי והשומרים) עם כביש 75 וכביש 722. כעת מתאפשרת תנועה רציפה ללא רמזורים מצומת עמיעד בגליל העליון ועד באר שבע וערד, מרחק של 266 ק"מ.
בחברת נתיבי ישראל אומרים כי בכביש 77 הושקעו כמיליארד שקל, כאשר תשעה צמתים מרומזרים הפכו למחלפים ולמחלפונים - טורעאן, בית רימון, ציפורית, הושעיה, ישי, אלונים, השומרים ושדה יעקב. צומת השומרים, אלונים ושדה יעקב ימשיכו להיות מרומזרים ככבישים פנימיים. החלק שבין מחלף ישי דרומה משוקע מתחת למפלס כביש 722. הכבישים הקיימים נותרו ושודרגו, וימשיכו לשרת את הציבור לנסיעות בין היישובים. כמו כן ניתן להמשיך ולהשתמש בהם במידה והנהגים אינם מעונינים לשלם אגרה בכביש 6.
בנתיבי ישראל ציינו כי מדובר בכביש "ירוק", הבנוי ככל הניתן מחומרים ממוחזרים ומציע בין היתר שבילי אופניים בסביבותיו ומעברי בעלי חיים.