העליון בארה"ב רומז: מכוניות לא מוגנות מהאקרים
נדחתה בקשת קונצרן פיאט-קרייזלר להתערב בייצוגית על מכירת מכוניות החשופות להתקפות סייבר
בית המשפט העליון בארה"ב במסר ליצרניות הרכב: דאגו להגן על המכוניות שלכם מפני האקרים. הערכאה המשפטית העליונה בארה"ב דחתה אתמול את בקשתן של פיאט-קרייזלר ויצרנית מערכות הרכב "הרמן", להתערב בתביעה הייצוגית שהוגשה נגדן על סך 440 מיליון דולר על מכירת מכוניות במחיר מופקע בהיותן חשופות להתקפות סייבר.
30 ג'יפים נגנבו בעזרת השתלטות מרחוק על מחשב הרכב
זאת לאחר שב-2015 הצליחו שני האקרים להפעיל מרחוק מערכות של ג'יפ צ'ירוקי, לאחר שחדרו אליו דרך קישור האינטרנט במערכת מולטימדיה מקורית שהותקנה בו וסופקה על-ידי הרמן. בתי משפט בשלוש מדינות בארה"ב כבר אישרו את התביעה בסך 2,000 דולר לרכב, ולפי 220 אלף כלי רכב שנמכרו עם המערכת של הרמן. הפסיקה צפויה לעודד תביעות במדינות נוספות ולהגדיל דרמטית את סכום התביעה.
צמד האקרים "לבנים", כלומר פורצי מחשבים המאתרים בעיות אבטחה ומתריעים עליהן לא כדי לנצלן לרעה, כריס וולסק וצ’רלי מילר, הוכיחו אז את יכולתם להשתלט מרחוק על הרכב, לכבות את המנוע, לשלוט במזגן ועוד. בעקבות הפריצה, שפורסמה רק אחרי התרעה של חודשים ליצרנית הרכב, הכריזה אז קרייזלר בארה"ב על ריקול ב-1.4 מיליון מכוניות, לתיקון הפרצה.
"גם ב-2019 רוב המכוניות החדשות עדיין לא מוגנות מפני פריצות סייבר", אמר אתמול יוני היילברון, סמנכ"ל הפיתוח העסקי ומנהל השיווק של חברת הסייבר הישראלית ארגוס, שנרכשה לפני שנה בידי קונטיננטל הגרמנית ב-400 מיליון דולר.
לדבריו, "אין עדיין תקן בינלאומי מוסכם, חלק מיצרניות הרכב ממשיכות לשבת על הגדר, ואחרות נמצאות בהליכים להתקנת מערכות הגנה במכוניות, שטרם הושלמו. גם מערכות מולטימדיה, ומערכות חיצוניות כמו דונגלים להעברת מידע לחברות ביטוח ולצרכים אחרים, ממשיכות לשמש כדלת פוטנציאלית לפורצים, שיכולים להשתלט מרחוק על הרכב, או לגנוב ממנו מידע".