קיה סיד חדשה הגיעה. המחיר: החל מ-125 אלף שקלים
דור שלישי למשפחתית הקומפקטית נחת בישראל בגרסאות האצ'בק וסטיישן ומנועי בנזין ודיזל. מערכות בטיחות מתקדמות כלולות במפרט
כמעט שנה לאחר שהוצגה באירופה מגיעה קיה סיד החדשה סוף סוף לישראל. מחירה בגרסת בנזין ובמרכב חמש דלתות יתחיל ב-125 אלף שקלים, תג-מחיר נמוך ב-7,000 שקלים ממחירה של האחות התאומה, יונדאי i30 המאובזרת טוב ממנה. גרסת סטיישן תעלה 135 אלף שקלים עם מנוע בנזין או 139 אלף שקלים לדיזל.
בעוד הסיד האצ'בק שומרת על בסיס גלגלים (256 ס"מ) וממד אורך דומה לזה של קודמתה, גרסת הסטיישן התארכה בכמעט 10 ס"מ וגם תא המטען שלה צמח בכ-100 ליטרים ל-625 ליטרים. בשתי הגרסאות המרכב רחב ב-2 ס"מ וממד הגובה קוצץ בכ-2 ס"מ, בין היתר במטרה להעניק לסיד מראה שרירי-ספורטיבי מבעבר. גם תא הנוסעים עבר שדרוג, בין היתר עם שילוב מסך מגע בגודל "8 ולדברי קיה, חומרי ריפוד-דיפון באיכות גבוהה יותר.
ההאצ'בק תשווק בישראל עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטרים (140 כ"ס, 24.7 קג"מ) בדומה לזה המותקן ביונדאי המקבילה. הסטיישן תוצע אף היא עם מנוע הבנזין אך לצידו תשווק גם גרסה עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטרים (136 כ"ס, 32.6 קג"מ). כל המנועים משודכים לתיבת הילוכים כפולת-מצמד עם שבעה יחסי העברה. הביצועים סבירים ביחס למקובל בקטגוריה: 9.2 שניות ל-100 קמ"ש בבנזין (9.4 בסטיישן) ו-10.1 שניות עם מנוע הדיזל. צריכת הדלק על-פי נתוני היצרן עומדת על 17.8 ק"מ לליטר בבנזין, 23.8 ק"מ לליטר בדיזל.
מפרט האבזור בסיסי למדי, עם בקרת שיוט רגילה (לא אדפטיבית), מערכת מולטימדיה עם מצלמת רוורס וצימוד Apple CarPlay ו-Android Auto , חיישני חניה מקוריים ומנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה. גרסת הסטיישן מוסיפה גם בקרת אקלים מפוצלת - לעומת מזגן מכאני בהאצ'בק וחישוקי "16 קלים. בתחום הבטיחות שומרת קיה על ההבטחה לסטנדרט גבוה בכל דגמיה, עם שש כריות אוויר, בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, תאורה דינמית והתרעת עייפות נהג.
גרסאות ה-GT הספורטיביות וגרסת הפרוסיד הייחודיות למראה לא צפויות להגיע לישראל בשלב זה.
הכותב חבר מערכת iCar