טויוטה סופרה חדשה נחשפה - הסתיים הפורפליי הארוך בהיסטוריה
יצרנית הרכב היפנית הציגה סוף סוף את מכונית הספורט המבטיחה, אחרי שנה של הדלפות מכוונות לכל כלי תקשורת אפשרי בעולם - ואלה החדשות הטובות. הרעות: היבואנית החליטה שלא לשווק אותה בישראל
אחרי מסע הדלפות בלתי פוסק שנמשך שנה ויותר, חושפת טויוטה סוף סוף את הסופרה החדשה בתערוכת הרכב הצפון אמריקאית שנערכת בדטרויט. הדור החמישי של מכונית הספורט היפנית (שם קוד A90) פותח בשיתוף פעולה עם ב.מ.וו וחולק על-כן פלטפורמה ומכלולים עם ה-Z4 העדכנית, תוך שהוא מעיר לחיים את השם המיתולוגי של אחת ממכוניות הספורט היפניות היותר מוערכות, 17 שנים לאחר הפסקת ייצור הסופרה הקודמת (A80), כוכבת הסרט הראשון בסדרת מהיר ועצבני. הסופרה המרהיבה תמצא מקום של כבוד באולמות תצוגה בכל העולם כבר בקיץ הקרוב. עקב החלטת היבואנית, יוניון מוטורס, לישראל היא אינה צפויה להגיע.
בעת חשיפת המכונית גילה נשיא טויוטה, אקיו טויודה, כי בילה "שעות בנהיגה במסלול נורבורגרינג בסופרה הישנה, שכלל לא הייתה אז בייצור, בזמן שכל יצרניות הרכב בחנו שם אבות טיפוס חדשים. בשבילי סופרה היא כמו חבר ותיק ויש לי עבורה פינה חמה בלב. למרות שלטויוטה לא הייתה תוכנית לייצר את הסופרה אז, כמו חסידים רבים של המכונית גם אני רציתי בחשאי שזה יקרה. אני יכול להגיד לכם בכנות שהסופרה החדשה מהנה לנהיגה וטובה מאי פעם".
אב-טיפוס לסופרה בגרסת הייצור כבר נחשף חלקית לפני כחצי שנה בפסטיבל המהירות של גדווד, כשהוא עוטה מדבקות הסוואה. כעת היא נחשפת לגמרי במראה ייחודי ומושך עין עם קווי ספורט קלאסיים. לרבות מספר פריטים שאמורים לכבד את דגמי ספורט ישנים מבית טויוטה, כמו יחידות התאורה מלפנים (A80) או קימור כפול בגג בדומה ל-GT2000 מסוף שנות ה-60. היא גם עושה שימוש בשורה ארוכה של כונסי ומסיטי אוויר בפגוש הקדמי, במכסה המנוע הארוך, בתי הגלגלים מאחור ותא המטען המשתפל מעלה. בפגוש האחורי בולטים צמד יציאות מפלט עם פנס בלימה במרכז, בדומה לתאורת מסלול רטוב במכוניות מירוץ.
תמונות תא הנוסעים חושפות את השימוש ברכיבי ב.מ.וו, לרבות מסך מגע בגודל "8.8 נשלט חוגת iDrive, מתגי קונסולה מרכזית ובורר הילוכים המוכרים כולם מדגמי היצרנית הבווארית. בשונה ממנה, לוח המחוונים הדיגיטאלי ("8.8) בסופרה כולל מד סל"ד גדול במרכז בעיצוב קלאסי. לדברי טויוטה, תא הנוסעים אמור להציג הפרדה מלאה בין הנהג והנוסע, ולכן נבחר דיפון אדום בצד האוחז בהגה ושחור בצדו השני.
הסופרה תוצע באירופה ובצפון אמריקה רק עם מנוע טורבו-בנזין עם שישה צילינדרים בטור ובנפח 3.0 ליטר, יחידה המגיעה מב.מ.וו ומייצרת 340 כ"ס. אליה תשודך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, וההנעה תהיה אחורית. היא מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות, שתי עשיריות שניה פחות מה-Z4 M40i, בדרך ל-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית. ביפן יוצעו גם מנועי 2.0 ליטר טורבו-בנזין, אף הם מבית ב.מ.וו ובשתי רמות הספק, 197 או 258 כ"ס.
הסופרה חולקת עם ה-Z4 בסיס גלגלים קצרצר של 247 ס"מ, קצר אפילו מה-GT86 הספורטיבית ב-10 ס"מ. טטסויה טאדה, המהנדס הראשי של הפרויקט, ציין כי "היחס בין בסיס הגלגלים למפסק הסרנים עומד על 1.55, מהנמוכים ביותר בקטגוריית רכבי ספורט בייצור המוני, מה שמאפשרת התנהגות מדויקת. המרכב עצמו קשיח לפיתול דומה ללקסוס LFA, מרכז הכובד נמוך מה-GT86 וחלוקת המשקל מאוזנת 50-50 לפנים-אחור".