סובארו STI משתפרת - מכונת הביצועים עדיין כאן
יצרנית הרכב היפנית תציע רק לקהל אמריקאי גרסה משודרגת לדור האחרון של ה-STI, עם כל השיפורים והשדרוגים כבר באולם התצוגה
סובארו חושפת בתערוכת דטרויט גרסת קצה נוספת ל-STI
המכונה S209. הפעם היא מיועדת לשיווק במהדורה מוגבלת של כ-200 יחידות, ורק בשוק האמריקאי. לכאורה, חדשות אזוטריות עבורנו. אלא שמדובר בנצר לאחת ממכוניות הביצועים הטובות והמוערכות בהיסטוריה, שקנתה לה - גם בישראל - קהל מעריצים נאמן וגדול במיוחד.
שינויים נוספים שאמורים לשפר את היכולת הדינמית הם קפיצים נוקשים יותר הנתמכים בבולמי זעזועים של בילשטיין, מוט מייצב אחורי מעובה ומפסק סרנים רחב ב-1.5 ס"מ. על הקשר לאספלט אחראים צמיגי דנלופ SP ספורט-מקס רחבים יותר (265/35) שפותחו לדברי היצרנית במיוחד עבורה המולבשים על חישוקי "19 של BBS. שינויים אלה אמורים לאפשר תאוצה צידית של עד 1.0 G. מערכת הבלימה תוצרת ברמבו כוללת רפידות מיוחדות המאפשרות מרחק עצירה קצר מבעבר, באופן טבעי על חשבון אורך חייהם.
בגרסה העדכנית יקבל מנוע הבוקסר - הקיים בדגם מאז הולדתו בשנות ה-90 - בעל ארבעה הצילינדרים ובנפח 2.5 ליטר, מגדש גדול מבעבר מתוצרת HKS, עם לחץ גדישה שעולה בכ-10% ל-18 PSI. לפי סובארו, הבוכנות והטלטלים חזקים וקלים יותר, יש משאבת דלק בלחץ גבוה מתמיד, שולבו מזרקים גדולים ומצנן הביניים (אינטרקולר) כולל מרסס מים נשלט ידנית לייעול הקירור. סעפת היניקה שונתה עם צינור סיליקון המעביר אוויר למגדש הטורבו בעוד סעפת פליטה גדולה יותר מאפשרת הפחתה של 17% להתנגדות זרימת אוויר. ואיך לא, סובארו התקינה בה מחשב ניהול מנוע חדש. תוצאת השינויים: 341 כ"ס, 31 כ"ס יותר ממה שמפיקה STI רגילה.
שינויים נוספים שאמורים לשפר את היכולת הדינמית הם קפיצים נוקשים יותר הנתמכים בבולמי זעזועים של בילשטיין, מוט מייצב אחורי מעובה ומפסק סרנים רחב ב-1.5 ס"מ. על הקשר לאספלט אחראים צמיגי דנלופ SP ספורט-מקס רחבים יותר (265/35) שפותחו לדברי היצרנית במיוחד עבורה המולבשים על חישוקי "19 של BBS. שינויים אלה אמורים לאפשר תאוצה צידית של עד 1.0 G. מערכת הבלימה תוצרת ברמבו כוללת רפידות מיוחדות המאפשרות מרחק עצירה קצר מבעבר, באופן טבעי על חשבון אורך חייהם.
מבחינה ויזאולית נבדלת ה-S209 בכנפונים לבתי הגלגלים, כדי להכיל את הסרנים המורחבים. יש גם צמד כונסי אוויר בבתי הגלגלים הקדמיים לייעול צינון המנוע, גג עשוי קרבון מסיטי אויר בפגוש הקדמי והאחורי וספוילר אחורי ענק על דלת תא המטען - מסימני ההיכר של רפליקת הראלי מאז נולדה. בתא הנוסעים יש הגה שטוח בחלקו התחתון מצופה אלקנטרה עם הכיתוב STI במקום הלוגו של סובארו ומושבי ריקארו המציעים תמיכה משופרת.
סובארו STI S209