מיני קיצונית במיוחד - 300 כ"ס ותוכניות לשבור שיאים
מיני תתחיל לשווק ב-2020 ג'ון קופר וורקס GP, גרסת קצה ספורטיבית עם 300 כ"ס בייצור מוגבל של 3,000 יחידות
מיני חושפת קדימון לג'ון קופר וורקס GP, גרסת קצה למכונית הספורטיבית שהוצגה לראשונה כקונספט בתערוכת פרנקפורט 2017.
תיוצר מתחילת השנה הבאה במהדורה מוגבלת של 3,000 יחידות.
מיני לא מפרסמת נתונים טכניים מלאים, אך מציינת כי מנוע ארבעה צילינדרים טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר יפיק יותר מ-300 כ"ס מה שיהפוך אותה לדגם עם רישוי לכביש החזק ביותר שייצרה מעולם. עוד לא ברור האם המנוע יוצע עם תיבה ידנית או אוטומטית, אך סביר להניח שההנעה תישאר קדמית עם סיוע של דיפרנציאל מוגבל החלקה.
בתמונות שחשפה היצרנית נראה כי גרסת הייצור מאמצת חלק מהמוטיבים העיצוביים של אב הטיפוס, לרבות ספוילר ענק בקצה דלת תא המטען ופגוש אחורי עם מסיט אוויר גדול וצמד מפלטים במרכזו. חישוקי הגלגלים מוותרים על מנגנון נעילה מרכזי באב הטיפוס - שספק אם היה מקבל אישור תקינה לכביש - לטובת הצמדה סטנדרטית כמו בגרסת ג'ון קופר וורקס הרגילה ואילו בתי הגלגלים צנועים יותר ונטולי מסיטי אוויר מסיביים שעיטרו את הקונספט.
מיני לא מפרסמת נתונים טכניים מלאים, אך מציינת כי מנוע ארבעה צילינדרים טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר יפיק יותר מ-300 כ"ס מה שיהפוך אותה לדגם עם רישוי לכביש החזק ביותר שייצרה מעולם. עוד לא ברור האם המנוע יוצע עם תיבה ידנית או אוטומטית, אך סביר להניח שההנעה תישאר קדמית עם סיוע של דיפרנציאל מוגבל החלקה.
במיני כן מציינים כי מערכות ההיגוי והמיתלים הותאמו במיוחד לדגם על מנת לאפשר יכולת דינמית גבוהה במיוחד. אחת ממטרותיה של היצרנית היא לשבור את זמן ההקפה המהיר ביותר סביב מסלול הנורבורגרינג של המיני GP היוצאת, שקבעה 8 דקות ו-23 שניות סביב הגיהנום הירוק. אין כל ספק שהיא תצליח בכך.
מיני ג'ון קופר וורקס GP