אודי תציג Q4 חשמלי בז'נבה, ועוד הפתעות
חטיבת היוקרה של פולקסווגן תציג בז'נבה אב-טיפוס לרכב פנאי חשמלי נוסף, במקביל להגעתו של ה-e-tron ארצה. גם פולקסווגן תציג רכב פנאי חדש
אודי תציג בתערוכת הרכב בז'נבה את ה-e-טרון Q4, אב-טיפוס לרכב פנאי חשמלי שישווק בסוף שנה הבאה או בתחילת 2021. מדובר בדגם חשמלי רביעי של היצרנית, אחרי ה-e-טרון שכבר משווק כאן, ה-e-טרון ספורטבק שגרסת ייצור שלו תוצג במהלך השנה ו-e-טרון GT שהוצג לאחרונה בתערוכת לוס אנג'לס.
פולקסווגן T-Roc בגרסת R - יוצג בז'נבה
האיורים שפרסמה היצרנית מעידים כי המרכב יהיה בעיצוב דמוי קופה בסגנון ה-Q8 של אודי, עם קורת C רחבה המשתפלת לאחור, שמשה קדמית בזווית חדה, חלונות צד קטנים ובתי גלגלים בולטים המכילים חישוקי ענק. החזית אגרסיבית למראה עם יחידות תאורה צרות ולמרות שאין בכך צורך ברכב חשמלי, אודי בחרה שלא לוותר על סבכה קדמית מודגשת ופתחי אוורור גדולים בפגוש הקדמי - שניהם מדומים ותפקידם בעיקר להדגיש את זהות היצרנית.
איור תא הנוסעים מראה כי כמו שאר הדגמים החשמליים של המותג, ה-Q4 הנקי מזיהום מוותר על מראות צד לטובת צמד מצלמות, מתגים מחליפים את מנופי ההילוכים, יש כמובן לוח מחוונים דיגיטאלי ומסך מגע גדול, ותחתיו צג נוסף המשמש לבקרת האקלים - כמו בדגמי אודי העכשוויים.
ויש עוד מקונצרן הרכב הגדול בעולם. אחרי סיאט אטקה קופרה, וסקודה קודיאק RS גם פולקסווגן תציג בתערוכה גרסת R ספורטיבית ל-T-רוק, רכב הפנאי שגרסאותיו הרגילות הוצגו כבר לפני כשנה וחצי, אך טרם עשו עליה. מדובר בפעם השנייה בה תציע היצרנית הגרמנית גרסה ספורטיבית לרכב פנאי, אחרי הטוארג R50 שהוצג ב-2007 ויצורו הופסק שלוש שנים לאחר מכן.
בחודשים האחרונים נבחן ה-T-רוק R בניסויי נהיגה שונים, כולל במסלול נורבורגרינג כשמאחורי ההגה נהג המירוץ בני לוכיטר, מי שקבע בגיהנום הירוק את שיא ההקפה למכונית הנעה קדמית עם הגולף GTI קלאבספורט S ב-2016. נהג נוסף ומוכר הרבה יותר הוא פטר סולברג, לשעבר אלוף העולם בראלי (WRC ב-2003).
ככל הנראה, יחידת ההנעה תגיע מגולף R, כלומר 2.0 ליטר טורבו עם כ-300 כ"ס, תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה כפולה-קבועה, האמורים לאפשר זינוק ל-100 קמ"ש בכחמש שניות. מהאיור שפורסם ניתן להבחין כי ה-T-רוק R יקבל "נוצות קרב" בדמות פגושים שונים עם פתחי אוורור גדולים מלפנים ורביעיית מפלטים מאחור.