סקודה קאמיק החדש יגיע ארצה בתחילת 2020
היצרנית הצ'כית חושפת את הקאמיק, רכב פנאי קטן חדש שיכנס לאחת הקטגוריות הצומחות בשוק הרכב. מבוסס על פלטפורמת סיאט ארונה אבל עם תא נוסעים מרווח יותר
סקודה חושפת את הקאמיק,
רכב פנאי קטן חדש למותג שיכנס לקטגוריה הצומחת ביותר בשוק הרכב האירופאי וישווק אצלנו החל ב-2020.
העיצוב מיישר קו עם דגמי הפנאי של היצרנית שמתאפיינים במראה זוויתי עם יחידות תאורה מפוצלות משולבות לד וסבכה מודגשת, פנסים צרים מאחור ופסי גגון מסיביים. בתא הנוסעים, שכבר נחשף לפני כשלושה שבועות, יש לוח מחוונים דיגיטאלי ("10.25), מסך מגע גדול ("9.2) עם צמד שקעי USB-C, אפשרות טעינה אלחוטית לסמארטפון, מושבי ספורט תומכים וחלון שמש פנוראמי.
כבסיס משמשת פלטפורמת MQB-A0 משותפת לסיאט ארונה אבל הוא ארוך ב-10 ס"מ (424 ס"מ), רחב בכסנטימטר (179 ס"מ) וגבוה ב-3 ס"מ (153 ס"מ). גם בסיס הגלגלים גדול ב-8.5 ס"מ (265 ס"מ) ומבטיח מרחב מחיה טוב יותר לנוסעים. תא המטען מציע נפח דומה של 400 ליטר.
הקאמיק יצוייד כסטנדרט במערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית במצבי חירום ושמירת נתיב - ייחודית בקטגוריה. כאופציה יוצעו בקרת שיוט אדפטיבית, התראה לשטחים מתים וערנות נהג ולא פחות מתשע כריות אוויר (שבע בגרסאות הבסיס).
היצע מנועי הטורבו-בנזין הרלוונטי לשוק הישראלי כולל את היחידות המוכרות של הקונצרן - שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר עם 95 כ"ס או 115 כ"ס וארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם 150 כ"ס. המנוע החזק מצויד גם במערכת ניתוק אספקת הדלק לצמד מזרקים בעומס נמוך על-מנת לשפר את נתוני הצריכה. בנוסף יוצע גם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר עם 115 כ"ס, אך לא ברור האם יוצע בשוק המקומי.
כל המנועים משודכים לתיבות שישה הילוכים ידניות (חמישה רק ב-95 כ"ס) או כפולת מצמד עם שבעה יחסים והנעה קדמית. סקודה מציינת כי מרווח הגחון של הקאמיק גבוה ב-3.7 ס"מ מהסקאלה המבוססת על אותה פלטפורמה וכאופציה תציע מיגון גחון עבור מי שמתכוון לרדת לשטח. עבור אלה שמעדיפים את האספלט יוצעו מיתלי ספורט קשיחים יותר המנמיכים את המרכב בסנטימטר ונתמכים בולמי זעזועים אדפטיביים.
סקודה קאמיק