ב.מ.וו X5 ולקסוס UX - יש מחיר, מסירה רק באפריל
ב.מ.וו התחילה לשווק את ה-X5 החדש, דור רביעי בשושלת רכב הפנאי שהושק לראשונה לפני שני עשורים. לקסוס מתחילה למכור את ה-UX, רכב פנאי קטן ועדכני. מסירות שניהם יחלו רק בחודש אפריל
ה-UX מבוסס על פלטפורמת TNGA משותפת לטויוטה C-HR וחולק עימו בסיס גלגלים של 264 ס"מ. ארוך ממנו ב-13.5 ס"מ (449.5 ס"מ) רחב ב-4.5 ס"מ (184 ס"מ) ונמוך ב-1.5 ס"מ (154 ס"מ). תא המטען מכיל 452 ליטר בגרסת הבנזין ו-438 ליטר בגרסה ההיבירדית.
רכב הפנאי הקטן יוצע עם שתי יחידות הנעה: בנזין בנפח 2.0 ליטר (173 כ"ס) ב-UX200, היברידי המשלב בין מנוע בנזין 2.0 ליטר (152 כ"ס) למנוע חשמלי (80 כ"ס) בהספק משולב של 184 כ"ס ב-UX250h. שני המנועים משודכים לתיבת ההילוכים רציפה והנעה קדמית. הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות בבנזין, 8.5 שניות להיברידי וצריכת דלק רשמית משולבת של 14.7 ק"מ לליטר ו-18.2 ק"מ ליטר בהתאמה.
רשימת האבזור בגרסת הבסיס כוללת מסך תצוגה בגודל "7 עם מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת (כולל פתחים לנוסעים מאחור), מפתח חכם, חיישני חניה מלפנים ומאחור וחישוקי "18 קלים. אבזור הבטיחות כולל שמונה כריות אוויר, בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ותאורה דינמית.
דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, מתחילה לשווק בישראל את ה-X5 החדש (דור רביעי). הוא מתבסס על פלטפורמת CLAR משותפת לסדרה 5 וגדל כמעט בכל ממד בהשוואה לקודמו - 3.5 ס"מ לאורך (492 ס"מ), 6.5 ס"מ לרוחב (200.5 ס"מ) ו-4 ס"מ לבסיס הגלגלים (297.5 ס"מ), בזמן שגובהו צנוע ב-2 ס"מ (174.5 ס"מ). תא המטען מכיל כבעבר 650 ליטר.
שלושה מנועים יוצעו לבחירה, כולם בתצורת שישה צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר. טורבו-דיזל עם 265 כ"ס ב-30d (תוספת 7 כ"ס), טורבו-בנזין עם 340 כ"ס ב-40i (עליה של 34 כ"ס) וגרסת דיזל הבכירה (M50d) עם ארבעה מגדשי טורבו (שלושה בעבר) והספק של 400 כ"ס (19 כ"ס יותר). כל המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה.
ה-X5 יוצע בשתי רמות גימור. הבסיסית (600 אלף שקל ל-30d, ו-609 אלף שקל ל-40i) מצוידת בלוח מחוונים דיגיטאלי ומסך מגע נשלט חוגה בגודל "12.3 כל אחד, צימוד Apple CarPlay ומצלמת נסיעה לאחור, ריפודי עור עם כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, מנופי העברת הילוכים מההגה, מפתח חכם, דלת תא מטען נפתחת חשמלית, חלון שמש, חיישני חניה היקפיים וחישוקי "20 קלים. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית.
הגרסה הבכירה מוסיפה (בעבור 90 אלף שקל) מפתח חכם עם נתוני הרכב, מצלמת חניה היקפית, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, מערכת שמע של הרמן קרדון וחישוקי "21 קלים. גרסת זו כוללת גם מיתלי אוויר המאפשרים מרווח גחון משתנה והיגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים המסייע לצמצם את רדיוס הפניה במהירות נמוכה (הפניה בזווית הפוכה לקדמיים) ולשפר את היציבות הכיוונית במהירות גבוה (הפנייה במקביל לקדמיים). שורת מושבים שלישית לצמד ילדים מוצעת בתוספת 22 אלף שקל.
גרסת M50d (ב-890 אלף שקל) תוצע רק ברמת האבזור הבכירה וכוללת גם מערכת פליטה אקטיבית, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני, ואוורור למושבים הקדמיים.