אינפיניטי מסתלקת מאירופה - בישראל מזהים הזדמנות
הצורך לעמוד בתקני זיהום מחמירים לצד נתוני מכירות נמוכים במיוחד, שכנעו את מותג אינפיניטי של קונצרן רנו-ניסאן להודיע על הפסקת שיווק באירופה. עבורנו מדובר דווקא בחדשות טובות, כך נציגי המותג בישראל
2006: אינפיניטי עושה צעד ראשון באירופה - בדרך אלינו
אינפיניטי, שהושקה כחטיבת היוקרה של ניסאן ב-1989 עבור השוק האמריקאי, החלה את דרכה באירופה שני עשורים מאוחר יותר, בתערוכת ז'נבה שנערכה ב-2008, ולישראל הגיעה שנה לאחר מכן. למרות השקעה עצומה בשיווק ותחת מטריית רנו-ניסאן, לצד שיתוף פעולה הדוק וחלוקת פלטפורמת ומכלולי הנעה עם מרצדס, המותג כשל באירופה. רק 44 אלף מכוניות אינפיניטי נמכרו ביבשת הישנה מאז 2003, תחילה בכמה מאות לשנה, ולאחר הכניסה הרשמית ליבשת, באלפים. במהלך השנה האחרונה נמכרו 6,250 מכוניות אינפיניטי באירופה.
יש להזכיר כי החלטה על המשך פעילות אינפיניטי באירופה הייתה מחייבת את היצרנית לעמוד ברמת זיהום ממוצעת של 95 גרם CO2 לק"מ לכל צי המכוניות, מגבלה האמורה להכנס לתוקף בשנה הבאה. לדברי מקורות ביצרנית, זה היה מחייב אותה להשקיע ביחידות הנעה היברידיות שאינן זמינות לה על מדף החלקים של הקונצרן, ויקרות לפיתוח. ייצור המשפחתית הקומפקטית Q30 וגרסת הפנאי שלה QX30 שהגיעו לישראל באיחור רב, יופסק לחלוטין.
לדברי אבי קנת, סמנכ"ל הסחר בקרסו (יבואנית המותג): "מדובר עבורנו בהזדמנות, מעין לעשות לימונדה מהלימון. פעילות המותג בישראל תימשך עם דגמים שיגיעו בתקינה אמריקאית. זה יאפשר לנו גם מגוון דגמים וגרסאות רחב וגדול מבעבר". בכך הוא מתייחס ל-QX50, רכב פנאי חדש שהשיק המותג לפני כשנה וחצי, וצפוי לנסות ולהתחרות עם דגמים מוכרים דוגמת אודי Q5, ב.מ.וו X3 וולוו XC60 ומרצדס GLC.
"החיבור לחטיבה האמריקאית מאפשר לנו להיות חלק מהשוק שאותו אינפיניטי הכי מפתחת, החשוב ביותר מבחינתה. זה יאפשר לנו יותר גמישות ומרחב פעולה. אנחנו גם עוברים מיורו לדולר, מה שעשויה להשפיע גם על מחירי המכוניות", הוסיף קנת. למרות תגי-מחיר נוחים, בישראל מכר המותג 558 במהלך כל אשתקד, לעומת 414 בשנת 2017 ו-348 מכוניות במהלך כל שנת 2016 - מספרים נמוכים לעומת המתחרות.