שתף קטע נבחר

ב.מ.וו סדרה 1 עוברת להנעה קדמית - אצלנו בסוף השנה

יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית חושפת תמונות ופרטים ראשונים על סדרה 1 הבאה. השינוי הגדול: מעבר מהנעה אחורית להנעה קדמית. לישראל היא צפויה להגיע לקראת סוף השנה

ב.מ.וו חושפת תמונות ופרטים ראשונים על סדרה 1 חדשה, דור שלישי לדגם הקטן בהיצע החברה, במבחני נהיגה אחרונים שהתבצעו במסלול מיראמס שבדרום צרפת. אלינו היא צפויה להגיע ברבעון האחרון של השנה.

 

ב.מ.וו סדרה 1 ()

השינוי המשמעותי בסדרה 1 החדשה הוא מעבר לפלטפורמת הנעה קדמית, המשותפת גם לדגמי מיני ורכבי הפנאי צנועי המידות של ב.מ.וו. מדובר בשינוי דרסטי לא רק מבחינה דינמית אלא גם שיווקית, שכן מאז הושקה סדרה 1 הראשונה ב-2004, התגאתה היצרנית הבווארית בכך שהיא היחידה בקטגוריה עם הנעה אחורית, ולכן מציעה בין היתר איכויות דינמיות גבוהות ממתחרותיה.

 

אלא שבעיקר בשנים האחרונות הובהר ליצרנית כי את מרבית לקוחותיה הרוכשים סדרה 1 לא באמת מתעניינים אילו גלגלים מחוברים למנוע, אך כן שמים דגש על מרחב מחיה ונפח תא מטען - הצדדים הפחות מרשימים בסדרה 1 היוצאת, אשר נאלצה להניף דגל לבן מבחינה זו מול מתחרותיה אודי A3 ומרצדס A קלאס. שתיהן עם הנעה קדמית.

 

ב.מ.וו סדרה 1 ()

המעבר לתצורת מנוע רוחבית והנעה קדמית מאפשרים לדברי ב.מ.וו להגדיל ב-3 ס"מ את מרחב הרגליים לנוסעים מאחור, מבלי לשנות משמעותית את אורכה של המכונית. גם מרווח הראש גדל בכ-2 ס"מ ולתא המטען נוספו 20 ליטר (380 ליטר בסך הכל). תמונות ההסוואה שפורסמו חושפות כי החזית תכיל סבכת כליות ענקית, בהתאם לקו העיצוב העדכני. יחידות התאורה הקדמיות גדולות וצרות מבעבר וכך גם לגבי היחידות מאחור.

 

ב.מ.וו סדרה 1 ()

יחידות ההנעה המוכרת של ב.מ.וו, הרלוונטיות לשוק המקומי, כוללות מנועי טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר וארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר בשידוך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית. הנעה כפולה (xDrive) תהיה בגדר אופציה, וה-M135i החזקה בהיצע תצויד בה בכל מקרה, יחד עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית.

 

זו תאבד את מנוע השישה צילינדרים המשובח שהוצב בחרטום הגרסה החזקה בעבר, ותסתפק ביחידה ארבעה צילינדרים כפולת מגדשים בנפח 2.0 ליטר ו-306, 34 כ"ס פחות ממה שמפיק מנוע ה-3.0 ליטר עם שישה צילינדרים ב-M140 היוצאת. קיצוץ 10% מהספק גרסת העל של הסדרה מלמד כי בב.מ.וו מכינים כנראה גרסה חזקה עוד יותר שתוצג בעתיד הלא-ממש-רחוק.

 

ב.מ.וו סדרה 1 ()

על מנת להקנות למכונית יכולת דינמית גבוהה בכל זאת, פיתחה ב.מ.וו לדבריה מחשב חדש למערכת בקרת המשיכה והיציבות, יחידה שהגיעה מה-i3 החשמלית. זו אמורה להיות מהירה פי 10 ביכולת זיהוי ותגובה לאובדן אחיזה, ותדמה פעולת דיפרנציאל מוגבל החלקה על-ידי בלימת הגלגל הפנימי בפנייה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים