יונדאי אקסנט החדשה התייקרה: החל מ-118 אלף שקלים
כלמוביל החלה בשיווק יונדאי אקסנט החדשה, שהתייקרה ב-3,000 שקלים לעומת הדגם המוחלף. למרות זאת, היא לא תציע גם בדגם זה מערכות בטיחות אקטיביות
לאחר שמונה שנים ועשרות אלפי יחידות שנמסרו בישראל, רובן המוחלט לליסינג, מחליפה יונדאי את ה-i25 בדור חדש, וחוזרת לשם המקורי - "אקסנט". הדור החדש של המשפחתית הקטנה ישווק גם בעתיד עם מנועי 1.4 ו-1.6 ליטרים. במקביל לחידוש הדגם התייקר גם המחיר: 118 ו-120 אלף שקלים בהתאמה, התייקרות של 3,000 שקלים לכל אחת משתי הגרסאות.
יונדאי אקסנט החדשה גדולה משמעותית מהמכונית המוחלפת. היא ארוכה ממנה ב-11 ס"מ, רחבה ממנה בכמעט 3 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה ארוך כעת יותר ב3 ס"מ. תא המטען נותר כמעט זהה בגודלו - 480 ליטרים, עם ממדים אלה היא מתקרבת מאוד למתחרתה הגדולה והעיקרית, סקודה ראפיד.
מנועי הבנזין לא עברו שינוי משמעותי. ה-1.4 ליטר מייצר 100 כ"ס ו-13.5 קג"מ, ומאיץ את הרכב מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 13.4 שניות. המנוע הגדול יותר מייצר 123 כ"ס ו-15.4 קג"מ, ומקצץ מעט יותר משתי שניות במיאוץ ל-100 קמ"ש. שני המנועים משודכים לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 16.1 ק"מ לליטר עם המנוע הקטן או 14.9 ק"מ לליטר במנוע הגדול יותר, שיפור קל ביחס לדור היוצא.
ברשימת האבזור לא יהיו הבדלים גדולים בין שתי הגרסאות הכוללות מערכת מולטימדיה מקומית עם ניווט של Waze ומצלמת נסיעה לאחור. בנוסף הן יצוידו בבקרת שיוט רגילה, מזגן מכאני עם פתחים למושב האחורי, חיישני תאורה ומחשב דרך. מערכות בטיחות אקטיביות לא יוצעו כלל ובמקומן תותקן מערכת התראה של מובילאיי.
הכותב חבר מערכת iCar