דיווח: פיז'ו תפסיק לייצר GTI 308 ו-GT
תקנות זיהום אוויר חדשות עשויות לפגוע בעוד מכונית ספורטיבית. לפי דיווח בתקשורת הצרפתית, הקורבן התורן היא ה-308 בגרסאותיה החזקות עם מנועי בנזין. בלובינסקי אישור כי ייצור ה-GT יפסק בעוד ה-GTI תקבל מערכת הפחתת פליטת מזהמים שתאפשר את המשך השיווק
פיז'ו עשויה להפסיק ולייצר את גרסאות הקצה של המשפחתית הקומפקטית 308 - גרסאות GTI
ו-GT בסוף - כבר השנה הנוכחית, כך דיווח לראשונה מגזין הרכב הצרפתי L'argus. בלובינסקי, יבואנית המותג לישראל, אישרו כי ייצור גרסת ה-GT יפסק, אך במקרה של ה-GTI הוא יעצר זמנית (בחודשים יולי ואוגוסט) לצורך התקנת מערכת להפחתת פליטת מזהמים.
שתי גרסאות הקצה ל-308 עשויות להיות נפגעות ראשונות מהתקנות העדכניות. שתיהן מצוידות במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר ותיק מאוד שפותח במקור כחלק משיתוף הפעולה בין פיז'ו לב.מ.וו. ב-GT עומדת התפוקה על 225 כ"ס ובשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית היא פולטת בממוצע 165 גרם CO2 לק"מ.
לדברי המגזין, הפסקת הייצור נועדה לאפשר לפיז'ו לעמוד ביעד פליטה ממוצע של 95 גרם CO2 לק"מ בדגמיה שישווקו החל מ-2020. מנכ"ל היצרנית, ז'אן פיליפ אימפארטו, אמר בתערוכת ז'נבה כי "חריגה של כל גרם CO2 מעל ליעד עשוי לעלות ליצרנית בין 300 ל-400 מיליון יורו. כל יצרניות הרכב המשווקת באירופה יאלצו להשגיח היטב על היצע הדגמים שהן משווקות".
שתי גרסאות הקצה ל-308 עשויות להיות נפגעות ראשונות מהתקנות העדכניות. שתיהן מצוידות במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר ותיק מאוד שפותח במקור כחלק משיתוף הפעולה בין פיז'ו לב.מ.וו. ב-GT עומדת התפוקה על 225 כ"ס ובשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית היא פולטת בממוצע 165 גרם CO2 לק"מ.
ב-GTI מפיק המנוע 263 כ"ס ובשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית עומדת פליטת המזהמים בו על 169 גרם CO2 לק"מ. גם GT עם מנוע טורבו-דיזל (2.0 ליטר 177 כ"ס) "סובלת" מנתונים גבוהים יחסית של 156 גרם CO2 לק"מ, אך היא זוכה באירופה לפופולריות גבוהה ושיווקה צפוי להמשך.
פיז'ו 308 GTI
צילום: ניר בן זקן