שתף קטע נבחר
 

אודי S6 ו-S7 נוטשות בנזין, עוברות לדיזל

אודי מעבירה את השתיים ממנוע V8 מוגדש ועוצמתי ל-V6 טורבו-דיזל חסכוני. השיווק בישראל נבחן

הגרסאות הספורטיביות ל-A6 ול-A7 העדכניות זונחות את מנועי הבנזין בהם צוידו בעבר לטובת טורבו-דיזל. השיווק בישראל נבחן והן יוצעו בהמשך השנה כנראה, בהזמנה מיוחדת.

 

אודי S6 ()

ה-S6, בגרסאות סדאן ואוונט (סטיישן בלשון אודי) וה-S7 מקבלות את מנוע טורבו-דיזל V6 בנפח 3.0 ליטר המוכר של היצרנית, המאפשר בסיוע מגדש חשמלי נוסף תפוקה של 349 כ"ס, 101 כ"ס פחות מיחידת ה-V8 בנפח 4.0 ליטר טווין-טורבו ב-S6 וב-S7 היוצאות.

 

נתון המומנט, העומד מעתה על 71.4 קג"מ, גבוה משמעותית מבעבר (עוד 15.3 קג"מ). זאת תודות למגדש החשמלי המספק כוח בסל"ד נמוך ומסוגל להגיע לגדישת שיא (70 אלף סל"ד) ב-250 אלפיות השנייה. גם מנוע זה נתמך מערכת חשמל 48V המאפשרת לדומם את המנוע בעת שיוט ומקדימה את פעולת מערכת עצור וסע.

 

אודי S7 ()

המנוע משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית (שבעה הילוכים כפולת-מצמד בגרסאות קודמות) ולהנעה כפולה-קבועה ביחס קבוע של 60:40 לטובת הציר האחורי, אך עם יכולת חלוקה משתנה של עד 70% לגלגלים הקדמיים או 85% לאחוריים בהתאם לתנאי הנהיגה והדרך. הביצועים: חמש שניות בזינוק ל-100 קמ"ש ל-S6 סדאן ועוד עשירית שניה לסטיישן ול-S7, כחצי שניה יותר מהדגמים היוצאים. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש.

 

אודי S6 ()

מערכת מיתלים שונה וקשיחה יותר מנמיכה את המרכב ב-2 ס"מ ב-S6 ובסנטימטר ב-S7 ונתמכת בולמי זעזועים אדפטיביים. כאופציה יוצעו מיתלי אוויר המשפרים עוד יותר את הנוחות, היגוי אחורי אקטיבי (מקטין את רדיוס הפניה ב-1.1 מטר ומשפר את היציבות הכיוונית במהירות גבוהה), דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה עם הכוונת מומנט. בנוסף יוצעו גם בלמי דיסק קראמיים (400 מ"מ מלפנים, 370 מ"מ מאחור) שמלבד שיפור העמידות כנגד דעיכה קלים יותר ב-9 ק"ג.

 

אודי S7 ()

מבחינה ויזואלית השינויים צנועים יחסית, במטרה להותיר מקום לגרסאות הקצה RS6 ו-RS7 העתידיות. אלה כוללים חישוקי "20 או "21 כאופציה, פגושים אגרסיביים עם פתחי אוורור מודגשים מלפנים ורביעיית מפלטים מאחור. בתא הנוסעים השינויים צנועים עוד יותר וכוללים הגה ומושבים עם הכיתוב S.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים