שתף קטע נבחר
 

מרצדס GLS חדש יגיע ארצה בסוף השנה

היצרנית הגרמנית מחדשת את ה-GLS הענק. גדול יותר, עם יחידות הנעה מתקדמות ומיטב מערכות הבטיחות

מרצדס חושפת בתערוכת ניו יורק GLS חדש, דור שלישי לרכב הפנאי הענק של היצרנית שיתמודד מול מתחרה ישיר וחדש בדמות ב.מ.וו X7, אך ינסה לשכנע לקוחות פוטנציאליים גם של בנטלי בנטיאגה וריינג' רובר LWB. הגעה צפויה לישראל: עד סוף השנה הנוכחית. 

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

הדגם החדש מחליף את ה-GLS היוצא והמאוד ותיק (מבוסס על ה-GL הראשון, כפי שכונה בתחילה ב-2005). הפעם הוא מבוסס על פלטפורמה כל-חדשה של מרצדס המשרתת גם את ה-GLE העדכני. העיצוב החיצוני מיישר קו עם אחיו הקטן, לרבות החרטום ויחידות התאורה, כל אחת מהן עם 112 נוריות המאפשרות אלומה אדפטיבית עם טווח עצום של 650 מטר. המראה הדינמי מסייע כם להפחתה משמעותית של כמעט 10% במקדם הגרר.

 

מרצדס GLS ()

הוא ארוך מהדגם היוצא - בעצמו רכב גדל-מידות - ב-7.5 ס"מ (520.5 ס"מ), רחב ממנו ב-2 ס"מ (195.5 ס"מ) ולבסיס הגלגלים נוספו 6 ס"מ (313.5 ס"מ). בכך הוא אמור להציע מרחב מחיה טוב עוד יותר לנוסעים. לא במקרה מציינת מרצדס כי שורת המושבים השלישית תהיה נוחה מספיק גם למבוגרים שמתנשאים ל-1.94 מטר.

 

לכל המושבים הפעלה חשמלית לרבות כיוון וקיפול, יש מערכת מיזוג מפוצלת (חמישה אזורים) וכל נוסע זוכה לשקע USB. כל מערכות הבטיחות של מרצדס מוצעות כאן כמובן לרבות אפשרות לנהיגה חצי אוטונומית. מערכת חדשה המסוגלת לזהות האטת תנועה גם מעבר לשדה הראיה של הנהג, בעזרת חיבור למערכת שליטה בתשתיות (V2X).

 

מרצדס GLS ()

מרצדס אינה מציינת את נתוני נפח תא מטען מאחורי השורה השלישית וכשהיא מקופלת, אלא רק את הנתון הגדול ביותר כאשר שתי השורות מקופלות - 2,400 ליטר, 100 ליטר יותר מבעבר.

 

גם עיצוב סביבת הנהג מוכר מדגמי היצרנית העדכניים, לרבות צמד מסכי "12.3, האחד כלוח מחוונים והשני כמסך מגע למערכת הבידור והנוחות. גלגל הגה עדכני עם מתגים לבקרת שיוט במקום הידית המסורתית ויש צמד ידיות אחיזה מסיביות - בעיקר לצורך מראה - בין המושבים. בהתאם למיצוב כספינת דגל של רכבי הפנאי, ישנה אפשרות לבחירה אינסופית של גימורים וחומרים שונים.

 

מרצדס GLS ()

ה-GLS יוצע עם מנוע שישה צילינדרים טורבו-דיזל (286 כ"ס) ב-GLS 350d (תוספפת 28 כ"ס), או 330 כ"ס ב-GLS 400d. לוגמי הבנזין נהנים ממערכת היברידית קלה 48V עם מנוע חשמלי מסייע (22 כ"ס) המחליף את המתנע. יש גם שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר עם 367 כ"ס ב-GLS 450 ו-V8 בנפח 4.0 ליטר כפול-מגדשים עם 489 כ"ס ב-GLS 580, תוספת 34 כ"ס לכל אחד מהמנועים בהשוואה לגרסאות הקודמות.

 

מרצדס GLS ()

כל המנועים משודכים לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה עם דיפרנציאל ממרכזי מבוסס מצמד רב-דיסקיות המאפשר חלוקת כוח משתנה עם אפשרות להעברת 100% מהכוח לציר הקדמי או האחורי. כבעבר, הילוך כוח מוצע כאופציה.

 

מיתלי אוויר המאפשרים מרווח גחון משתנה הם ציוד תקני, אבל מערכת מתקדמת - שפגשנו כבר ב-GLE - הכוללת סריקת פני הדרך והכנה של כל מתלה לרמת השיכוך הנדרש, רכינה לכיוון הפניה - כמו באופנוע - ואפשרות לשליטה בגובה של כל מתלה בנפרד, מוצעת רק כאופציה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים