אודי A5 מתייקרת - החל מ-314 אלף שקל
אודי מעדכנת את גרסת הבסיס ל-A5 ספורטבק עם מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין חדש ותג מחיר גבוה ב-15 אלף שקלים
צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי מתחילה לשווק גרסת בסיס מעודכנת ל-A5 ספורטבק עם מנוע חדש. תג המחיר עומד על 314 אלף שקל, התייקרות של 15 אלף שקלים.
המנוע המכונה TFSI 35 בנפח 2.0 ליטר טורבו-בנזין מפיק 150 כ"ס, הספק זהה ל-1.4 ליטר המודגש בדגם היוצא. המומנט עלה ב-2 קג"מ (27.5 קג"מ). כבעבר הוא משודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית. באופן מפתיע הביצועים דווקא נפגעו – זינוק ל-100 קמ"ש ב-9.1 שניות (במקום 8.5 שניות), בעוד המהירות המרבית עלתה ל-223 קמ"ש (13 קמ"ש יותר).
רשימת האבזור כוללת מסך תצוגה בגודל "7, מצלמת נסיעה לאחור בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, ריפוד עור חלקי למושבים עם כוונון חשמלי לקדמיים, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלי, חיישני חניה מלפנים ומאחור, חלון שמש וחישוקי "18 קלים. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטחים מתים ותאורה דינמית.
בנוסף הודיעה היצרנית כי הגרסאות הספורטיביות ה-S5 קופה וספורטבק יקבלו מנוע טורבו-דיזל, במקום יחידת הבנזין ששווקה עד כה. לדברי היבואנית הן ישווקו כאן בהזמנה מיוחדת.
המנוע שכבר הוצג ב-S6 וב-S7 העדכניות הוא V6 בנפח 3.0 ליטר המצויד במגדש חשמלי נוסף למגדש הטורבו ומפיק 347 כ"ס (5 כ"ס פחות מיחידת הבנזין) ו-71.4 קג"מ (20.4 קג"מ יותר). הוא משודך כבעבר לתיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה ביחס קבוע של 60:40 לטובת הציר האחורי, אך עם יכולת חלוקה משתנה של עד 70% לגלגלים הקדמיים או 85% לאחוריים בהתאם לתנאי הנהיגה והדרך.
הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 4.8 שניות בקופה ועשירית שניה יותר לספורטבק (4.7 שניות לגרסאות הבנזין היוצאות) והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית כבעבר ל-250 קמ"ש. השיפור העיקרי הוא בצריכת הדלק שעומדת על 16.1 ק"מ לליטר סולר (לעומת 13.7 ק"מ לליטר בנזין בדגם היוצא) תודות למערכת חשמל 48V המאפשרת לדומם את המנוע בעת שיוט ומקדימה את פעולת מערכת עצור וסע.
הכותב חבר מערכת iCar