אסטון מרטין DBS וולנטה – רוח בשיער ב-340 קמ"ש
יצרנית רכבי הספורט הבריטית חושפת את ה-DBS סופרלגרה וולנטה, המכונית הפתוחה המהירה ביותר בהיסטוריה שלה. לישראל היא תגיע בסתיו
אסטון מרטין חושפת את ה-DBS סופרלגרה וולנטה, גרסת גג נפתח לספינת הדגל של היצרנית, והקבריולה המהירה ביותר שייצרה מעולם. לדברי היבואנית היא תנחת כאן ברבעון השלישי של השנה.
עריכה: שחר ברקת
מנגנון גג הבד הנפתח הוא המתוחכם ביותר שייצרה אסטון מרטין, מכיל שמונה שכבוד בידוד במטרה לפחית רעשי רוח כשהוא סגור. הפתיחה החשמלית אורכת 14 שניות, הסגירה 16 שניות. לדברי היצרנית מנגנון הפתיחה עצמו נבדק בלא פחות מ-100 אלף מחזורים, כולל באזורי אקלים קיצוניים כמו עמק המוות בנוואדה, ארה"ב ועד החוג הארקטי בסקנדינביה, מדמה בכך שימוש אינטנסיבי של כ-10 שנים.
יחידת ההנעה זהה לקופה – V12 בנפח 5.2 ליטר טווין-טורבו המפיק 715 כ"ס ו-91.8 קג"מ, ומשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית (המותקנת מאחור). חיזוקי המרכב הנדרשים מעלים את המשקל העצמי ב-170 ק"ג (ל-1,863 ק"ג) בהשוואה לקופה, אבל גם תורמים לחלוקת משקל מאוזנת יותר לפנים-אחור (50-50 לעומת 49-51 בקופה). ל-100 קמ"ש היא מזנקת ב-3.6 שניות (0.2 שניות יותר מהקופה) ל-200 קמ"ש תגיע ב-6.7 שניות (0.3 שניות יותר) בעוד המהירות המרבית נותרה זהה – 340 קמ"ש.
העיצוב החיצוני זהה לקופה, למעט מסיטי אוויר שונים מאחור שמאפשרים לה כוח הצמדה של 177 ק"ג במהירות המרבית, רק 3 ק"ג פחות מהקופה. שאר המרכיבים נותרו זהים לרבות מערכת מיתלים אדפטיבית, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה מכאני, בלמי קרבון (410 מ"מ מלפנים ו-360 מ"מ מאחור) וצמיגי פירלי P-זירו (265/35 מלפנים ו-305/30 מאחור) המולבשים על חישוקי "21.
אסטון מרטין DBS סופרלגרה וולנטה