אסטון מרטין מתעקשת - הגיר הידני לא מת
למרות שעולם הרכב נוטש את תיבת ההילוכים הידנית לטובת פתרונות אוטומטיים מסוגים שונים, מתעקשת יצרנית מכוניות הספורט הבריטית לשמר את המצמד הקלאסי. אנחנו בעד
אסטון מרטין חושפת טיזר לואנטאז'
המצוידת בתיבת הילוכים ידנית. עד לפני שנים ספורות לא מדובר היה אמנם בחדשות, אך המעבר המסיבי של כל תעשיית הרכב לתיבות אוטומטיות, לרבות במכוניות ספורט טהורות, הופכות את הצעד לחריג וראוי לציון. מכונית הספורט הבסיסית בהיצע של אסטון תהיה יחידה בשלב זה עם דוושת מצמד, ולדברי היבואנית היא תשווק בישראל בהזמנה מיוחדת.
תיבת הילוכים ידנית, בעבר רכיב חובה בכל מכונית ספורט, הפכה נדירה בשנים האחרונות במכוניות אקזוטיות לרבות פרארי ולמבורגיני הסופר-ספורטיביות. למעשה, רק פורשה - וכעת אסטון מרטין - מציעות תיבות ידניות בעלות דוושת מצמד בדגמים שונים. הסיבה לנטישה ההדרגתית של תיבה ידנית במכוניות ספורט ברורה: תיבות רובוטיות בעלות מצמד-כפול מציעות את הטוב מכל העולמות, חיבור ישיר ללא הפסדי כוח בין המנוע לתיבת ההילוכים והעברות מהירות בהרבה מנהג אנושי. בנוסף הן כמובן מאפשרות התמקדות בתפעול ההגה במכוניות בעלות מאות כוחות הסוס, מבלי להיאלץ להפעיל מערכות נוספות.
למרות זאת אסטון בחרה להציע תיבה ידנית בואנטאז' העדכנית עבור חובבי נהיגה טהורה, במכונית העשויה להפוך בקרוב מאוד לפריט אספנים. למעשה זו פעם ראשונה שתיבה מסוג זה מחוברת למנוע V8 טווין-טורבו בנפח 4.0 ליטר שמגיע מרצדס-AMG, מה שחייב את היצרנית לתהליך ארוך מהמקובל של כיול וניסוי.
הואנטאז' הקודמת הוצעה עם תיבות ידניות, שישה הילוכים ב-V8 או שבעה ב-V12S, ועוד לא ברור אילו מהן תוצע בגרסה הנוכחית. בהתחשב בכך שפורשה מציע ב-911 המתחרה תיבת שבעה הילוכים ידנית, ניתן לשער שאסטון תבחר להציע מספר יחסי העברה דומה.
אסטון מרטין ידנית