מנועים חדשים לקיה ספורטאז' וניסאן X-טרייל
רכבי הפנאי של קיה וניסאן מצוידים כעת במנועי טורבו-בנזין עדכניים ותיבות הילוכים מודרניות. תג המחיר של הספורטאז' - כעת רק עם הנעה קדמית יהיה 170 אלף שקלים, מחירו של ה-X-טרייל יתחיל ב-168 אלף שקל
יחידת ההנעה זהה ל-GT היוצא ומשלבת בין מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין עם 177 כ"ס ותיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד, אך ההנעה קדמית במקום כפולה-קבועה. אלה מאפשרים צריכת דלק מעט נמוכה יותר (14.5 ק"מ לליטר לעומת 13.5 בעבר). נתוני ביצועים רשמיים טרם פורסמו, אך הם צפויים להישאר ללא שינוי - 9.1 שניות ל-100 קמ"ש ו-201.
כמו בדגמי הבסיס, גם כאן השינויים העיצוביים צנועים ומסתכמים ביחידות תאורה, פגושים וחישוקי "19 עדכניים. בתא הנוסעים גלגל הגה שונה, בלם יד חשמלי, מסך מגע מקורי גדול יותר ("8 לעומת "7) עם צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto ושקע USB גם לנוסעים מאחור. אין ריפודי עור מלאים ואין מנופי העברת הילוכים מההגה. כבעבר יש כיוון חשמלי למושבים הקדמיים (כולל גובה למושב נוסע), חלון שמש, מפתח חכם ומראות מתקפלות חשמלית. אבזור הבטיחות כולל כעת גם התראת עירנות נהג ובקרת שיוט אדפטיבית, בנוסף למערכות שהוצעו בעבר - בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, ותאורה דינמית.
קרסו, יבואנית ניסאן, מתחילה לשווק את ה-X-טרייל שהוצע עד כה רק עם מנועי טורבו-דיזל, גם עם מנוע טורבו-בנזין. תג המחיר מתחיל ב-168 אלף שקל, אלפיים שקלים פחות מהדיזל.
ה-X-טרייל מקבל את מנוע טורבו-בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 1.33 שפיתחה רנו ומשמש מותגים שונים של הקונצרן - לרבות דאצ'יה - ובחלק מרכבי מרצדס. הוא מפיק 160 כ"ס ו-27.5 קג"מ, 30 כ"ס אבל 5.1 קג"מ פחות מגרסת 1.6 ליטר טורבו-דיזל.
המנוע משודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד (רציפה בדיזל) ולהנעה קדמית בלבד. למרות תוספת הכוח ותיבת ההילוכים החדשה, נתון הזינוק ל-100 קמ"ש דווקא איטי ב-0.1 שניות בהשוואה לדיזל (11.5 שניות), וגם צריכת הדלק פחות טובה - 15.8 ק"מ לליטר בנזין לעומת 18.8 ק"מ ליטר סולר.
רשימת האבזור נותרה זהה וכוללת בגרס הבסיסית (168 אלף שקל לחמישה מושבים, 179 אלף שקל לשבעה מושבים) מסך מגע בגודל "7 בהתקנה מקומית, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני חניה מלפנים ומאחור, חלון שמש וחישוקי "18 קלים. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית התראת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ותאורה דינמית.