שתף קטע נבחר
 

מתחת לרדאר: קיה משפחתית וחסכונית במיוחד

ללא מסעות פרסום החלה טלקאר לשווק קיה סיד משפחתית-קומפקטית עם מנוע טורבו-דיזל צנוע וחסכוני במיוחד ותג-מחיר אטרקטיבי

מחיר הדלק המזנק מטריד אתכם? בצדק, שכן מתחילת השנה עלה מחירו של ליטל בנזין בלא פחות -68 אגורות ל-6.31 שקל לליטר. על רקע התייקרות זו, השיקה בשבועות האחרונים קיה ישראל, ללא פרסום, את המשפחתית החסכונית והזולה ביותר בארץ שאינה היברידית.

 

קיה סיד (צילום: ניר בן זקן)
קיה סיד - גם עם גרסה חסכונית(צילום: ניר בן זקן)

 

מדובר בגרסת דיזל חדשה וידנית של קיה סיד עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר והספק מרבי מופחת של 115 כ"ס בלבד, במקום 136 כ"ס שמפיק המנוע הזה בקיה ספורטאז' ובגרסת הסטיישן של המכונית. למרות ההספק הנמוך יותר, הביצועים עדיין נאים: 10.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ובעיקר - לפי נתוני יצרן - צריכת דלק מרשימה במיוחד של 25 ק"מ לליטר. מחיר הסיד הבסיסית 119 אלף שקלים, נמוך ב-11 אלף שקל ממחירה של אותה מכונית בגרסת בנזין אוטומטית.

 

הסיד מגיעה עם בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, מסך מולטימדיה בגודל "8 ועוד - אבזור זהה לזה של הגרסה האוטומטית. בחברת טלקאר, יבואנית קיה, תיכננו להציע אותה בעיקר בשוק המוניות, שם היא נהנית ממיסוי מופחת ועולה 89 אלף שקל. אבל לאור הזינוק במחירי הדלק היא הפכה רלוונטית גם לציי רכב, אשר בזכות מחירה הנמוך יחסית מאפשרת לעובדים שיקבלו אותה מהמעסיק לשלם פחות מס שווי שימוש, בעוד שהמעסיק נהנה מצריכת הדלק הנמוכה.

 

המשפחתית החסכונית ביותר בישראל הייתה ונותרה טויוטה קורולה ההיברידית, שצורכת במשולב לפי נתוני היצרן 29.4 ק"מ לליטר, ומחירה מתחיל ב-133 אלף שקל. משפחתית הדיזל החסכונית ביותר היא רנו גרנד קופה עם גיר רובוטי, ונתון צריכת דלק רשמי של 27 ק"מ לליטר (135 אלף שקל).

 

לפי דרישת המשרד להגנת הסביבה נתוני היצרן שמפרסמים יבואני הרכב הם עדיין לפי תקן הזיהום הישן והמקל באירופה. נתוני צריכת האמת גבוהים בדרך כלל בממוצע ב-20-30 אחוז, ומושפעים מאוד גם מסגנון הנהיגה ותוואי הכביש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים