פיז'ו 508 מגיעה - ומתייקרת
הדור החדש של המשפחתית הגדולה מגיע לישראל עם אבזור עשיר ושני מנועים לבחירה. המחיר: החל מ-200 אלף שקלים
יבואנית פיז'ו בישראל מתחילה בימים אלו לשווק את הדור השני של המשפחתית הגדולה 508, שנחשפה באירופה לפני קצת יותר משנה. מחיר הבסיס של ה-508 הוא הגבוה בקטגוריה, בפער של יותר מ-30 אלף שקלים מגרסאות הכניסה של סקודה סופרב, מאזדה 6 וסובארו B4, חלק מניסיונה של היצרנית למצב את המשפחתית הגדולה גבוה מבעבר. בהתאם, הדור החדש זוכה למרכב דמוי-קופה ומפרט אבזור עשיר במיוחד.
פיז'ו 508 בנהיגה ראשונה לפני כשנה
ה-508 מבוססת על הפלטפורמה המודולארית העדכנית של החברה, אך קצרה ב-8 ס"מ (475 ס"מ) מהדגם היוצא, עם בסיס גלגלים קצר בכ-2.5 ס"מ (279 ס"מ) ומרכב נמוך ב-5 ס"מ (140 ס"מ). ה-508 תשווק בישראל בשתי גרסאות בלבד: גרסת הכניסה מצוידת במנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין הוותיק שמוקם גם בחזית הדגם הקודם, עם הספק של 180 כ"ס, הגרסה הבכירה משווקת עם מנוע בנפח זהה אך הספק מרבי של 225 כ"ס.
שתי הגרסאות משודכות לתיבת 8 הילוכים אוטומטית (6 בעבר) ומציגות נתוני תאוצה של 7.9 או 7.3 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש בהתאם לגרסה. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 18.2 ק"מ לליטר למנוע הצנוע יותר, 17.2 למנוע החזק מהשניים. הנתונים נמדדו על פי תקן WLTP החדש, שאמור להיות קרוב יחסית לנתוני האמת.
ה-508 תצמיד לכל אחד מהמנועים רמת גימור שונה. ה-180 כ"ס (Premium) כולל מערכת מולטימדיה עם ממשק אפל-קארפליי, מצלמת רוורס עם מבט על, גג שמש פנוראמי, משטח טעינה אלחוטי לנייד, חישוקי "18 קלים, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם חניה חשמלי ותאורת אווירה בתא הנוסעים.
הגרסה הבכירה (GT) מוסיפה לאלה מערכת חניה אוטומטית, תא מטען נפתח חשמלית (בהושטת רגל), מערכת שמע עם 10 רמקולים וסאב-וופר בתא המטען, תאורת לד עוקבת פניה, מצלמת חניה קדמית ומושבים קדמיים שונים עם כוונון חשמלי, זכרונות, חימום, עיסוי וריפוד עור משולב אלקנטרה. יש גם חישוקי ."19, חלונות כהים וסבכה קדמית שונה, פגושים ומראות אחרים ועוד.
לשתי הגרסאות מפרט בטיחות עשיר הכולל בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת תיקון סטיה מנתיב המאפשרת לבחור את המיקום הרצוי על הנתיב, מערכת התרעת עייפות, התרעת רכב בשטח מת במראות, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים ומערכת לזיהוי תמרורים. בנוסף יוצעו שתי הגרסאות עם מערכת מתלים אדפטיביים הכוללת אפשרות לבחירה בין 3 מצבי נהיגה: - נוחות, נורמלי וספורטיבי.
הכותב חבר מערכת icar