שתף קטע נבחר
 

השר כץ החליט: תוך כשנתיים רצף נת"צים בין אשדוד לנתניה

שר התחבורה הורה להכשיר נת"צים חדשים בכביש 4 בין מחלף בר אילן לעיר אשדוד. במשרד התחבורה מעריכים כי הפרויקט יסתיים ב-2021 אך גורמים בענף טוענים כי עוד מוקדם להעריך אם הנת"צ אכן יקום ואם כן - מתי

שר התחבורה מקדם נת״צ על שולי הכביש בין אשדוד לתל אביב, כך נודע ל-ynet. זאת בניגוד לתכניות שהתפרסמו בעבר ובמסגרתן אחד הנתיבים על הכביש הקיים יהפוך - בשעות מסוימות - לנתיב תחבורה ציבורית. במשרד התחבורה אומרים כי השר ישראל כץ הנחה את מנכ״ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, להכשיר את הנת"צים בשני הכיוונים בקטע מחלף אשדוד למחלף בר אילן לאורך כ-30 ק"מ ולבדוק אפשרות למפרצי חניה.

 

פקקים? הנת"צ יהיה מהיר יותר (צילום: מתן טורקיה) (צילום: מתן טורקיה)
פקקים? הנת"צ יהיה מהיר יותר(צילום: מתן טורקיה)

 

אלא שגורמים בענף התשתיות טענו היום כי עדיין קשה להעריך האם יקום במקום נת״צ ומתי. לטענתם, בשלב זה מוקדם מדי להעריך מתי צפוי הפרויקט להסתיים שכן נדרשת בדיקה יסודית של עלויות ומשמעויות הנדסיות, ופועל יוצא מכך כספיות, שיובאו להכרעתו של שר התחבורה בחודש הקרוב - שר שעדיין לא מונה.

 

במשרד אומרים עוד כי ממחלף בר אילן יתחברו הנת"צים אל נתיבים דומים המוקמים בימים אלה בקטע שבין כביש גהה לכביש 57 שליד פרדסיה, ובכך יווצר רצף של כ-60 ק"מ מאשדוד ועד לאזור נתניה. צפי הסיום של שני הפרויקטים וחיבורם - במהלך 2021.

 

בחברת נתיבי ישראל הוקם צוות מיוחד שאמור לקדם את הקמת הנת"צים החדשים שבין אשדוד לגהה, ולבחון את דרך הביצוע המועדפת להכשרתם. במידה ויתברר כי אין צורך בעבודות מיוחדות, ניתן יהיה להכשירם בתוך שנה ולקצר באופן משמעותי את זמן נסיעת התחבורה הציבורית בכביש 4.

 

נתיבי ישראל מקדמת בימים אלה את הנת"צים שבין גהה לכביש 57, ושניים מחמשת הפרויקטים המשניים הנוגעים לכך נמצאים בביצוע ויסתיימו ב-2020, בעוד השלושה האחרים נמצאים בשלבי תכנון מתקדמים. 

מדובר במקטע מצומת בית ליד ועד מחלף הדרים בו יתווסף נתיב תחבורה ציבורית בכל כיוון ולא על חשבון השוליים. הפרויקט צפוי לצאת לביצוע בשנה הבאה והערכות מדברות על 16 חודשי עבודה.

 

שני מקטעים נוספים הנמצאים בשלב הביצוע: הדרים עד רעננה ורעננה עד מורשה, והם צפויים להסתיים ב-2022. מקטע שלישי יהיה בין מחלף מורשה ועד גהה וסיומו מתוכנן ל-2023. מקטע אחרון בין גהה לבר אילן צפוי להסתיים ב-2024.

 

השר כץ ציין כי הקמת נתיב תחבורה ציבורית על כביש 4 בשני הכיוונים "מעניקה אלטרנטיבה משמעותית לנוסעים, שיעדיפו לנסוע באוטובוסים ולא ברכב הפרטי, לאחר שיבינו כי ישנה חלופה תחבורתית מהירה, זמינה ונוחה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים