סקודה חישמלה סופרב וסיטיגו - אולי יגיעו גם לישראל
היצרנית הצ'כית חשפה גרסאות "ירוקות" למשפחתית הגדולה והעירונית הקטנה. במקרה הראשון עם יחידת מנוע היברידית-נטענת, בשני עם הנעה חשמלית טהורה. על שיווק בישראל עדיין לא הוחלט
הסופרב iV מקבלת את יחידת ההנעה ההיברידית-נטענת המוכרת מהפאסאט GTE, בו משולב מנוע טורבו-בנזין (156 כ"ס) עם מנוע חשמלי (116 כ"ס) הממוקם בתוך תיבת שישה הילוכים כפולת-מצמד. ההספק המשולב: 218 כ"ס. מצברי ליתיום-יון בקיבולת 13 kWh מקנים טווח נסיעה חשמלי של 55 ק"מ וניתנים לטעינה תוך 3.5 שעות בעמדה מנוהלת.
הגרסה ההיברידית-נטענת מהווה חלק ממתיחת פנים כוללת שעברה הסופרב. השינויים העיצוביים כוללים יחידות תאורת מטריקס לד מלפנים, סבכה גדולה יותר, פגוש קדמי עם צמד פסי לד במקום פנסי ערפל, חישוקים בעיצוב שונה ועוד.
תא הנוסעים כולל מעתה לוח מחוונים דיגיטאלי ("10.25), מסך מגע ברזולוציה גבוהה מבעבר ("8 או "9.2 בהתאם לרמת האבזור) עם חומרים מגוונים לרבות גג אלקנטרה ומושבים בעלי פונקציית עיסוי ברמת הגימור L&K. הבלימה האוטונומית כוללת כעת גם זיהוי הולכי רגל לבלימה אוטונומית ויכולת התחמקות בהיגוי מתאונה. בקרת השיוט האדפטיבית כוללת כעת גם זיהוי תמרורים והתאמת מהירות הנסיעה לפי נתונים ממערכת הניווט כמו פניות או צמתים.
היצע המנועים עבר בירושה מהדגם היוצא - טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר עם 150 כ"ס ו-2.0 ליטר בשתי רמות הספק – 190 או 272 כ"ס. הם משודכים לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד (המנוע הקטן יוצע גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית באירופה) והנעה קדמית או כפולה-קבועה במנוע החזק. לוגמי הסולר כוללים 1.6 ליטר (120 כ"ס) או 2.0 ליטר (150 או 190 כ"ס).
הסופרב תוצע כבעבר במרכב חמש דלתות או סטיישן. בנוסף היא מקבלת כעת גרסת "סקאוט" עם קריצה לשטח כמתחרה בסובארו אאוטבק, הכוללת בין היתר מיתלים שונים המאפשרים תוספת 1.5 ס"מ למרווח הגחון, בולמי זעוזעים אדפטיביים (כאופציה), ומצב "שטח" המתאים את מערכת ההנעה להתמודדות עם מצע דל אחיזה.
מבחינת מראה היא נבדלת במגני פלסטיק שחור בצדי המרכב ומיגון דמוי מתכת בפגושים מלפנים ומאחור, פסי גגון וחישוקים בעיצוב שונה. הסקאוט תוצע רק עם המנועים החזקים (בנזין 272 כ"ס ודיזל 190 כ"ס) בשידוך להנעה כפולה-קבועה.
בנוסף חשפה סקודה גם את הסיטיגו iV, גרסה כל-חשמלית למיני הקטנה ומכונית ראשונה ליצרנית ללא מנוע בעירה פנימית. המנוע החשמלי מפיק 83 כ"ס ו-22.4 קג"מ ומניע ישירות את הגלגלים הקדמיים. אלה מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-12.5 שניות, 0.7 שניות פחות מהסיטיגו החזקה ביותר ששווקה כאן, בדרך ל-130 קמ"ש מרביים.
מצברי ליתיום-יון בקיבולת 36.8 kWh ממוקמים ברצפת המכונית ומאפשרים טווח נסיעה של 265 ק"מ (על פי תקן WLTP), כמעט כפול מה-e-אפ! המקבילה של פולקסווגן. שימוש בעמדת טעינה מהירה יאפשר מילוי של המצברים ל-80% תוך שעה או כארבע שעות באמצעות עמדה מנוהלת.
הסיטיגו iV תוצע רק במרכב חמש דלתות ומבחינה עיצובית נבדלת מהדגם הרגיל בפגושים שונים, סבכה קדמית אטומה וחישוקים ייחודיים. אבזור הבטיחות כולל גם מערכת להתראה על סטייה מנתיב, בנוסף לבלימה אוטונומית המוצעת בדגם הרגיל.